رئیس حفاظت محیط زیست پارس‌آباد خبر داد
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد گفت: با هدف احیای نژاد آهوی مغان، 16 رأس آهو در سایت تکثیر و نگهداری علم‌لوی اصلاندوز نگهداری می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۸۹۷۲۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، هاشم میرزانژاد در بازدید از سایت تکثیر آهوی مغان در قشلاق علملوی اصلاندوز با بیان اینکه تا سال 89 فعالیت‌ها برای رهاسازی آهوی مغان در منطقه علم‌لو آغاز شده است گفت: ما در ابتدا با آوردن یک آهوی ماده و سه آهوی نر کار تکثیر و نگهداری آهوهای مغان را آغاز کردیم به طوریکه در حال حاضر 16 رأس آهو در این سایت نگهداری می‌شود.

وی افزود:با توجه به ریشه‌کنی نسل آهوی مغان در دهه 50 به دلیل شکار بی‌رویه و ورود امکانات جدید سازمان حفاظت محیط زیست از سال 81 درصدد احیای نسل آهوی مغان در این منطقه بوده که اقدامات و فعالیت‌هایی نیز در این حوزه انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه حرکت‌های خوبی در حوزه صیانت و نگهداری حیات وحش به ویژه پرندگان، وحوش و حیواناتی همچون آهو در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امیدواریم زمینه‌ای فراهم آید تا بتوانیم بستر نگهداری، توسعه و توانمندسازی حیات وحش به ویژه حیواناتی که نسل آنها در گذشته از بین رفته فراهم کنیم.

میرزانژاد اظهار کرد: قطعاً راه‌اندازی این مجموعه علاوه بر احیای نسل آهو در مغان، زمینه حضور گردشگران و علاقمندان به حیات وحش را در منطقه پارس‌آباد فراهم می‌کند و بستری را به وجود می‌آورد تا بیشتر و بهتر بتوانیم در این حوزه اقدامات مؤثر و تأثیرگذاری را انجام دهیم.

ارسال نظرات