یکی از معلمان اموزش و پرورش میهمان در شهر بیله سوار با ارسال یادداشتی از بی توجهی به اسکان فرهنگیان در خانه معلم این شهرستان انتقاد کرده است.
کد خبر: ۸۶۸۹۷۴۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از مغان امروز،با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس، سفرهای فرهنگیان و معلمان به اقصی نقاط کشور فزونی یافته و با توجه به بالا بودن بهای هتل ها ، مهمان پذیرها ... و نیز پائین بودن قدرت خرید معلمان ، آنان مجبور می شوند که در خانه های معلم و یا ستادهای اسکان فرهنگیان اقامت کنند .

ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان بیله سوار نیز با تخصیص فضای برخی از واحدهای آموزشی و درجه بندی آن ها سعی می کند تا این مهم را انجام دهد .

اما مهم ترین عاملی که در این میان خودنمایی می کند "عدم وجود نظارت کافی بر این گونه مراکز و اماکن" است .

به نظر می رسد که این گونه مراکز متولی مشخص و خاصی ندارند و بخش "رفاه معلم" نیز در آموزش و پرورش آن چنان درگیر کارهای اداری و بوروکراتیک مانند ارائه وام ، خدمات بیمه و... شده است که فرصتکافی و برنامه ریزی لازم برای ساماندهی این گونه مراکز وجود ندارد .

گزارشی که می خوانید توسط یک معلم در خصوص عدم توجه خانه معلم شهرستان بیله سوار در جهت اسکان به به این پایگاه خبری ارسال شده است.

«روز پنج شنبه 13 خرداد 95 برای اولین بار و شاید آخرین بار مهمان شهر بیله سوار بودم. از آنجا که یک فرهنگی هستم جهت اسکان به آموزش و پرورش بیله سوار مراجعه نمودم و بعد از پرس و جو از در پشتی اداره آموزش و پرورش وارد حیاط اداره شدم.

یک نفر را پیدا نموده و آدرس خانه معلم را پرسیدم. شماره تلفن مسئول رفاه آقای « ب » را برایم دادند اما هر چقدر با مسئول رفاه تماس گرفتم جوابی از سوی وی داده نشد.

به خانه معلم رفتم و با وضع بسیار نابسامان آن روبرو شدم هرچه در زدم کسی در را باز نکرد. شرمنده از اهل و عیال از ماندن در بیله سوار منصرف شده و خسته و کوفته به اردبیل رفتیم.»

این مورد مستند و تصویر زیر حاکی از ان است که در این باره اداره اموزش و پرورش باید بیش از این به مقوله اسکان فرهنگیان توجه داشته باشد.

همچنین از وزارت آموزش و پرورش نیز انتظار می رود تا با بازخوانی و بهسازی سیاست ها و برنامه های موجود در این زمینه، زمینه تکریم و پاسداشت مقام معلم را در این زمینه برای فرهنگیان و معلمان گرامی در سراسر کشور فراهم کنند تا آنان دراین زمینه شرمنده خود و اعضای خانواده خویش نباشند .

ارسال نظرات