به فاصله حدود يك ماه از دستگيري هفت فوتباليست و هنرمند در يك پارتي شبانه حالا در يك پارتي ديگر ۱۲ دختر و ۱۷‌پسر دستگير شده‌اند كه در بين دستگيرشدگان باز هم پاي يك بازيگر معروف سينما و تلويزيون در ميان است: خانم «ك!»
کد خبر: ۸۶۸۹۷۵۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، اينكه اسامي مجرمان به صورت مستعار رسانه‌اي شود، براي بسياري از ما امري پذيرفته شده است. اين بخشي از حقوق قانوني مجرم محسوب مي‌شود، اما وقتي متخلف بازيگر سينما و تلويزيون و يا يك فوتباليست مطرح باشد، همه كنجكاو رمزگشايي از اين حروف مستعار مي‌شوند. اين موضوع نشان‌دهنده اهميت نقش هنرمندان در جامعه و نزد مردم است.

برخي رسانه‌ها در روز گذشته از دستگيري يك بازيگر زن در يكي از پارتي‌هاي شبانه خبر دادند. اين پارتي در يكي از باغات استان البرز برگزار شده كه ظاهراً مأموران نيروي انتظامي سريع وارد عمل مي‌شوند و با ورود به ويلايي 29 دختر و پسر را دستگير مي‌كنند.

در بين دستگير‌شدگان يك مرد تبعه غيرايراني و خانم «ك» نيز به چشم مي‌خورد كه ظاهراً از بازيگران معروف سينما و تلويزيون است. خبر بازداشت خانم «ك» در پارتي شبانه استان البرز در حالي منتشر مي‌شود كه در روزها و ماه‌هاي گذشته برخورد با پارتي‌هاي شبانه و مختلط افزايش يافته است.
برخورد با جشن‌هاي مختلط در دستور كار نيروي انتظامي قرار گرفته كه رسيدگي به اين پرونده‌ها و صدور حكم و اجراي آن با سرعت بالايي در دستگاه قضا در حال انجام است. حاصل كار تمركز مأموريت‌هاي نيروي انتظامي بر اين پارتي‌ها، كشف حضور بازيگران در پارتي‌هاي ناسالم مملو از مواد مخدر و مشروبات الكلي است. در عين حال در دو مورد بازداشت بازيگران در پارتي‌هاي شبانه اسامي چهره‌هاي شناخته شده سينما، تلويزيون و ورزش كشور به صورت مستعار منتشر شده است. در تاريخ 19 ارديبهشت ماه نيز نيروي انتظامي موفق به دستگيري يك فوتباليست و چندبازيگر معروف شركت‌كننده در يك پارتي شبانه شده بود. ظاهراً همسايه‌ها پس از سر‌وصداي زياد اين مهماني با پليس ۱۱۰ تماس مي‌گيرند و مأموران پس از مراجعه به اين باغ با يك پارتي پر از مشروبات الكلي و مواد مخدر مواجه مي‌شوند. در خبرها آمده است كه بيشتر شركت‌كنندگان اين پارتي به خاطر مصرف مشروبات الكلي و انواع مواد مخدر همچون كوكائين، اسيد و ماري‌جوانا در شرايط عادي نبوده‌اند. در مورد اين پرونده نيز از هنرمندان و تنها فوتباليست حاضر در اين پارتي با اسامي مستعار ياد شد.

بعد از مطرح شدن حدس و گمان‌هايي درباره اين اسامي، پاي شكايت چند هنرمند و تكذيب حضورشان در اين پارتي به ميان آمد. سرانجام نيز كسي نفهميد كه هويت واقعي و قطعي هنرمندان شركت‌كننده در اين بزم شبانه چه بوده است. حالا همه اين متهمان سرشناس با سپردن وثيقه آزاد هستند تا پس از بررسي پرونده‌شان از سوي بازپرس ويژه دادسراي ارشاد و صدور كيفرخواست در مجتمع ويژه ارشاد محاكمه شوند. هنوز كه هنوز است كسي نمي‌داند كه كدام بازيگران رسانه ملي و سينما با دستبند و نظارت قانون از دل اين پارتي شبانه آلوده بيرون كشيده شدند و احتمالاً هم هيچكس هويت خانم «ك» را نخواهد فهميد.

انتشار خبر اخير به فاصله حدود يك ماه پس از انتشار خبر دستگيري چند بازيگر و فوتباليست در پارتي شبانه، حالا اين سؤال را مطرح مي‌كند كه چرا در اين روزها بايد برخي بازيگران سينما و رسانه ملي را از دل پارتي‌هاي مختلط و آلوده به مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي بيرون كشيد. آيا اسم مستعار براي حفظ آبرو و ضمانت ادامه فعاليت‌هاي هنري‌شان است؟ اين چهره‌ها كه نقش‌آفرينان در یک دانشگاه فرهنگي چگونه مي‌توانند الگوي فرهنگي مردم باشند و سینما و تلویزیون را در اين خدمت خطير به مردم همراهي كنند.
ارسال نظرات