رييس پارک علم و فناوری گيلان در گفتگو:
رييس پارک علم و فناوری گيلان گفت: اقتصاد پويا را مدل مفهومی اقتصاد مقاومتی عنوان كرد و گفت: اقتصاد بر پايه توليد، توزيع و استفاده از دانش و اطلاعات بنا مي‌شود و در پارک علم و فناوری گيلان دو مفهوم برای اقتصاد مقاومتی مطرح شده است كه بتواند با نگاه به درون، تعاريف جديدی ارائه دهد.
کد خبر: ۸۶۸۹۸۰۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

دکتر مجید متقی‌طلب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي اظهار کرد: راهكار اقتصاد مقاومتي درون‌زا بودن آن و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود است.

وی اقتصاد پويا را مدل مفهومی اقتصاد مقاومتی عنوان كرد و گفت: اقتصاد بر پايه توليد، توزيع و استفاده از دانش و اطلاعات بنا مي‌شود و در پارک علم و فناوری گيلان دو مفهوم برای اقتصاد مقاومتی مطرح شده است كه بتواند با نگاه به درون، تعاريف جديدی ارائه دهد.

رييس پارک علم و فناوری گيلان با اشاره به نيازهای اقتصاد مقامتی ادامه داد: يكی از نيازهای مهم، فعال كردن دانشگاه‌ها و مراكز علمی در اقتصاد مقاومتی با ايجاد شركت‌های دانش بنيان در استان است و برای محقق شدن آن ابتدا بايد ميزان آمادگی فناوری را در گيلان و همچنين سطح آمادگی صنعتی و سرمايه‌گذاری را در استان تعريف كرد.

متقی‌طلب با اشاره به اينكه از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی رقابت‌پذيری آن است، خاطرنشان كرد: اقتصاد درون‌زا، اقتصاد برون‌گرا و اقتصاد عدالت‌بنيان از ديگر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظرات