حاج میثم مطیعی:

مداحان در برابر موقعیت کنونی کشور و جهان اسلام وظیفه دارند

حاج میثم مطیعی در حاشیه سفر به تبریز و در همایش تخصصی مداحان بسیجی با بیان اینکه شناختن موقعیت کنونی کشور و جهان اسلام یک وظیفه ضروری برای مداحان است؛ گفت: جلسات هیآت حسینی بهترین وسیله برای انتقال معارف دینی و تبیین این شرایط کنونی است.
کد خبر: ۸۶۸۹۸۸۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

میثم مطیعی در حاشیه سفر به تبریز و در همایش تخصصی مداحان بسیجی  ضمن ابراز خرسندی از حضور در تبریز با بیان اینکه شناختن موقعیت کنونی کشور و جهان اسلام یک وظیفه ضروری برای مداحان است؛ گفت: با توجه به اینکه مردم به فرهنگ اهل بیت (ع) اقبال دارند؛ جلسات هیآت حسینی بهترین وسیله  برای انتقال معارف دینی و تبیین این شرایط کنونی است.

وی  بیکاری و اتلاف وقت را از بدترین آفات برای یک مداح خوانده و افزود: اگر از جلسات هیآت به بهترین وسیله بهره نبریم و نقش حساس خود در شرایط کنونی را درک نکنیم؛ در روز جزا مورد مواخذه قرار می گیریم.

این مداح اهل بیت(ع) کسب معرفت و اخلاص را از خصایص مهم مداحان برشمرد و تصریح کرد: دنیای مداحی پر از حاشیه ها است و یک مداح موفق کسی است که خود را از این حواشی مرسوم دور نگه دارد.

وی تاکید کرد: اگر مردم به ما مداحان محبت دارند به برکت اهل بیت(ع) است و ما باید مردم را در جلسات هیآت به خدا دعوت کنیم.

کسی که فقط شورخواندن بلد است؛ مداح نیست

این استاد دانشگاه مداحان را به مطالعه منابع موثق دعوت کرده و گفت: وقتی این همه منابع مستند و دست اول وجود دارد؛ دلیل ندارد از منابع مورد تردید برای مداحی بهره برد.

وی ادامه داد: کسی که فقط شورخواندن بلد است مداح نیست بلکه مداحی که روضه خوانی و ادعیه خوانی می داند؛ مداح است و سبک خوانی بعدا کسب می شود و مهم روضه خوانی و ادعیه خوانی است.

مداحان  برای جهان اسلام برنامه داشته باشند

مطیعی با تاکید بر اینکه ما در برابر مسائل داخلی و بین المللی و خط شهدا وظیفه داریم؛ افزود: شهدا با نثار خون خود امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و ما مداحان باید برای جهان اسلام برنامه داشته باشم و نباید تاثیر خود در این زمینه را نادیده بگیریم.

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه دستگاه امام حسین(ع)، دستگاه ادب است؛ تصریح کرد: مداحی که بدنبال هیاهو و مطرح کردن خود و مال اندوزی باشد؛ زمین خواهد خورد.

ارسال نظرات