دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی تاکید کرد

حضرت امام‌خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب در قرن معاصر/اسلام ناب یک اندیشه سیاسی

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: حضرت امام‌خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب در قرن معاصر است که این احیاگری تنها به ابعاد معرفتی و نظری دین خلاصه نمی‌‏شود، حضرت امام‌خمینی(ره) هم در ابعاد معرفتی و هم در ابعاد عملی به احیای دین اسلام پرداخت.
کد خبر: ۸۶۸۹۸۹۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

حجت‌الاسلام رودبارانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به اندیشه‌های حضرت امام‌خمینی(ره) بر ضرورت ترویج اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی اظهار داشت: حضرت امام(ره) با آغاز حرکت انقلابی به دنیا نشان داد که دین و سیاست نمی‌توانند از یکدیگر جدا باشند.

وی افزود: حضرت امام‌خمینی(ره) با طرح اسلام ناب به دنیا نشان داد که اسلام به عنوان یک اندیشه سیاسی، اجتماعی و فردی می‌تواند در دنیا کارآمد باشد، حضرت امام‌خمینی(ره) در ترویج اسلام ناب تلاش بسیاری کردند و با طرح نظریه ولایت‌فقیه خواستند این مسئله را مطرح کنند که اسلام ناب یک اندیشه سیاسی است نه اندیشه فردی.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: حضرت امام(ره) بر این نکته تاکید داشتند که اسلام ناب برای اداره کشور و حکومت‌داری دارای برنامه است، نظریه ولایت‌فقیه که ریشه در مکتب اسلام ناب دارد تا به امروز در اوج قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رودبارانی ادامه داد: بی‌‏تردید امام‌خمینی(ره) بزرگترین احیاگر دین اسلام پس از ائمه معصومین (ع) در تاریخ هزار و پانصد ساله اسلام بوده است و انقلاب شكوهمند اسلامی به طور قطع الگوی موفقی از تاریخ صدر اسلام، به ویژه از حماسه حسینی است.

وی افزود: هرچه از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، مقام و ارزش امام خمینی(ره) در جهان بیشتر نمود پیدا می‌کند حضرت معتقد بودند که قیام ملت ایران برای خدا و با پشتوانه الهی بود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به دیگاه حضرت گفت: از دیدگاه حضرت امام‌خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران انقلابی تک بعدی و تک محوری و منحصر به تقاضاهای مادی نبود بلکه انقلابی چند بعدی بود که باعث شکوفا شدن استعدادهای مادی و معنوی گردید و خواهان انقلاب ارزشی و معنوی نیز بود.

حجت‌الاسلام رودبارانی بیان کرد: حضرت امام(ره) دیدگاهی ژرفانگر و رهیافتی حداکثر در مورد انقلاب اسلامی ایران داشتند و بیشتر بر بعد اسلامی و معنوی قیام تاکیدی وافر می‌کردند زمینه اصلی بروز انقلاب اسلامی، سیاست اسلام‌زدایی شاه بود.

دبیرستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) ضمن تاکید بر ضرورت بیدار نگه‌داشتن نسل‌های آینده معتقدند "باید این نهضت را ثبت کنیم تا سرمشق جوامع و نسل‌های آینده گردد. لازم است برای بیداری نسل‌های آینده و جلوگیری از غلط‌نویسی مغرضان، نویسندگان متعهد با دقت تمام به بررسی دقیق تاریخ این نهضت اسلامی بپردازند و قیام‌ها و تظاهرات مسلمین ایران را در شهرستان‌های مختلف به تاریخ و انگیزه آن ثبت نمایند تا مطالب اسلام و نهضت روحانیت سرمشق جوامع و نسل‌های آینده شود."

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه باعث شد تا مردم نسبت به انقلاب اسلامی گرایش پیدا کنند اسلام و ریشه‌دار بودن ارزش‌های اسلامی در درون جامعه ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار