حضور نابغه قرآنی کشور در سپاه زنجان

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، نابغه قرآنی کشور در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان حاضر شد.
کد خبر: ۸۶۸۹۹۱۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، مشهورترين چهره‌ و نابغه قرآني کشور صبح امروز در حسینیه سپاه استان زنجان و در جمع پاسداران حاضر شد.

وی در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به اهمیت وجود قرآن کریم در زندگی بشریت اظهار داشت: ما باید پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام را الگوی رفتاری خود قرار دهیم و تقوای الهی را رعایت کنیم و در تمام کارهایشان نظم داشته باشیم و همچنین دارای غیرت دینی باشیم و هیچ وقت هویت مسلمان بودن و ایرانی بودن خودمان را فراموش نکنیم.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی افزود: همانطور که می دانید ما در زمانی زندگی می کنیم که بنابه فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مورد شبیخون فرهنگی واقع شده ایم و همه پدر و مادرها برای آینده فرزندانشان نگرانند. بعضی وقتها به من مراجعه می کنند و می گویند آقا محمد حسین برای نوجوان و جوانان ما دعا کن. من به آنها می گویم تنها با دعا کار درست نمی شود بلکه در کنار دعا باید سعی و تلاش نمود، شما همانطور که برای خوراک و پوشاک فرزندانتان خرج می کنید برای معنویات آنها نیز خرج کنید، همانطور که برای دروس مدرسه آنها وقت می گذارید برای قرآن و آموزشهای دینی آنها هم وقت بگذارید.

وی در پاسخ به سوال یکی از مدعوین مبنی بر چگونگی حفظ قرآن کریم، اظهار داشت: حافظه‌اي که خداوند براي انسان قرار داده است، نعمت بزرگي است و اين که انسان بتواند حفظ بکند و اگر خدا کمک کند و آنچه انسان حفظ مي‌کند، قرآن و احاديث باشد، خوب اين يک نعمت ويژاي است و البته حتي در رابطه با آن‌هايي که حافظه خيلي کمي هم دارند، روايت داريم که اجرشان دو برابر است؛ چون با سختي بيشتري حفظ مي‌کنند؛ يعني نگفته‌اند کساني‌که حافظه‌شان کم است، ديگر حفظ نکنند. در هر صورت وارد شده که شما قرآن را حفظ بکنيد، حتي آن‌هايي که برايشان سخت‌تر است، ثوابش دو برابر است، در واقع براي آن‌ها تشويقي است. به هر حال خيلي مطلوب است که انسان مطالب قرآن و روايات را حفظ کند، منتها حفظ يک مقدمه خوبي است براي رسيدن به مطبوع ما نه اين که فقط حفظ کردن هدف نهايي باشد؛ چون حفظ را خيلي‌ها مي‌توانند انجام بدهند، حافظه خوب را الحمدلله خيلي‌ها دارند؛ اما اين‌که در چه راهي خرج مي‌کنند و چه جور استفاده مي‌شود و نهايتا نتيجه‌اش چه مي‌شود، اين نتيجه مهم است و اهميت بيشتري دارد. يعني براي انسان نتيجه و اثر کار بسيار مهم است.

وی در ادامه حضور خود در استان زنجان، در جمع پاسداران تیپ 36 انصارالمهدی (عج) استان زنجان حاضر شد و سخنرانی کرد.

عکاس:مولایی


ارسال نظرات