یادواره شهدای «سورک» برگزار شد

یادواره شهدای روستای سورک از توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۹۹۱۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالگرد ارتحال ملكوتی امام (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲، یادواره شهدای روستای سورك با حضور خانواده معظم شهداء، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان بروجن در این مراسم، ضمن خیر مقدم گویی و تسلیت ارتحال امام خمینی(ره) گفت: یادواره های شهدا، فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بخصوص در میان نسل جوان است.

علی رحیمی افزود: حضور پر رنگ مردم در یادواره های شهدا نشان از آن دارد که هنوز یاد و خاطره شهدا در قلوب مردم قرار دارد و هر گز رشادت های آنان را فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان از اساتید حوزه نیز در این مراسم، با اشاره به آیه قرآن كه می فرماید كسانی كه در راه خدا كشته می شوند را مرده مپندارید، بلکه آنان زنده اند و نزد خداوند روزی می گیرند، بیان داشت: امیر مومنان حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: از خصوصیات شهدا این است كه قرآن را خواندند و به آن عمل نمودند و به سمت جهاد شتافتند و اجابت نمودند.

روستای سورک با تقدیم 13 شهید به انقلاب اسلامی در 45 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و دو هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار