مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان گفت: در ماه مبارک رمضان چادرهای سلامت را در محل‌های تجمعات، سخنرانی مذهبی و مراسم احیا برپا خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۸۹۹۸۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر طیب قدیمی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان درباره چگونگی اعزام تیم‌های درمانی به مناطق محروم استان در ماه رمضان گفت: به مناسبت شروع ماه مبارک رمضان تیم‌های پزشکی و چادرهای سلامت را در مراسم شب‌های احیا و نیمه ماه مبارک رمضان برپا خواهیم کرد و چادرهای سلامت در محل‌های تجمعات، مراسم سخنرانی مذهبی و مراسم احیا مستقر خواهند شد.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان تاکید کرد: تیم‌های پزشکی، درمانی بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در ایام ماه رمضان برای ارائه خدمات درمانی در روستاها حضور پیدا خواهند کرد.


وی درباره ارائه انواع خدمات توسط بسیج جامعه پزشکی استان کردستان به مناطق محروم این استان تصریح کرد: خدمات شامل مراقبت سلامت، معاینات و غربالگری است و بیشتر آموزش‌های مراقبت از سلامت و معاینات در حد مورد نیاز اهالی روستا انجام خواهد شد که در این باره بسیج جامعه پزشکی داروهای مورد نیاز را تامین می‌کند.


قدیمی، درباره چگونگی ارائه خدمات تخصصی به مناطق محروم گفت: ارائه خدمات تخصصی راهکار خاص خود را دارد که باید یا در غالب بیمارستان تخصصی یا بیمارستان صحرایی باشد و نیروهایی که در طول سال به روستاها اعزام می‌شوند قائدتاً باید تیم‌های عمومی و مراقبت از سلامت باشند.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان تاکید کرد: هر تیم اعزامی شامل پزشک عمومی، مراقب سلامت، بهداشت کار به همراه ماما یا یک تکنسین بهداشت عمومی است.


وی در پاسخ به این سوال که چه تعدادی را به عنوان جامعه هدف برای ارائه خدمت در ماه رمضان در نظر دارید، بیان کرد: هر تیمی که به روستاها اعزام شود، می‌تواند در یک روز تا جمعیت هزار نفر را پوشش دهد و معمولاً هر تیم به ۵۰ تا ۷۰ نفر به شکل میانگین خدمات ارائه خواهد داد.
ارسال نظرات