واکسیناسیون علیه تب برفکی در زنجان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۹۰۰۸۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در 59 کانون بیماری تب برفکی در استان که این بیماری در آن مشاهده شده است با اقدامات به موقع کارشناسان پایش ،مراقبت ،آزمایش و واکسیناسیون انجام شد.

دکتر کرمی افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 710 هزار راس گوسفند و بز و 31 هزار و 600 راس دام سنگین علیه تب برفکی واکسینه شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گوسفند و بز بصورت رایگان انجام می شود اظهار داشت: واکسیناسیون گاو و گوساله بها دارد و هزینه هر واکسن گاو و گوساله حدود 41 هزار تا 43 هزار ریال است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه واکسن در همه شهرستان ها توزیع شده و در مراکز مایه کوبه شهرستان ها وجود دارد تصریح کرد: اگر واکسیناسیون به موقع انجام نشود این خطر وجود دارد که دام های واکسینه شده مجددا دچار بیماری شوند.

دکتر کرمی با اعلام اینکه واکسن به اندازه کافی تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد افزود: دامداران باید تا پایان خرداد نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند.

وی از دامداران خواست با اکیپ هایی که به روستاها مراجعه می کنند همکاری کنند چون به علت گستردگی روستاها امکان مراجعه مجدد به روستاها وجود ندارد.

ارسال نظرات