ابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌وگو با «بسیج»:
‎رییس سابق کمیته هسته‌ای مجلس گفت: هرچقدر ما در برابر امریکایی‌ها کوتاه بیاییم زیاده طلبی‌های آن‌ها بیشتر می‎شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۰۸۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
ابراهیم کارخانه‌ای نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص عملکرد هیات نظارت بر اجرای برجام اظهار داشت: از همان ابتدا ایرادات و نقدهای بسیار جدی به برجام وارد بود که بخشی از آن‌ها در کمیسیون ویژه بررسی برجام مورد تجزیه  و تحلیل قرار گرفت و در نهایت مجلس شورای اسلامی به صورت مشروط در قالب 10 ماده اجرای برجام را پذیرفت و مهتر از آن شروط 9گانه ای بود که توسط مقام معظم رهبری علاوه بر بندهای مجلس و شروط شورای عالی امنیت ملی به آن اضافه کردند و در مجموع مقام معظم رهبری با این شروط اجرای برجام را تایید کردند.

کارخانه‌ای در ادامه بیان کرد: نقض هر کدام از این شروط و اجرایی نشدن این موارد به این معناست که عملا برجام نقض شده است و هیئت نظارت بر اجرای برجام موظف است فرموده های ایشان را در قالب این 9 بند مورد توجه قرار دهد.

‎ رئیس  سابق کمیته هسته‌ای مجلس عنوان کرد: هر نوع کوتاه آمدن در مقابل امریکایی‎ها منجر به ترغیب آن‌ها به بدعهدی بیشتر خواهد شد و در طول این چند ماه سپری شده از اجرای برجام به جز گزارش ناقصی که توسط وزارت امور خارجه در مجلس قرائت شد تاکنون هیچ گونه عکس العملی که نماد بین المللی داشته باشد و در برابر عهدشکنی های امریکا پاسخ قاطعی به آن‌ها داده شود از سوی این هیئت مشخص نشده است.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: وقتی که امریکایی‎ها تا این حد بدعهدی نشان دادند، مسئولین نیز بارها اعلام کردند که نقض برجام از سوی امریکایی‎ها صورت گرفته، جا دارد هیئت نظارت بر برجام و دستگاه دیپلماسی ایران در مقابل بدعهدی های امریکایی‌ها در نقض برجام اقدام قاطعانه‌ای به عمل بیاورند.

کارخانه‌ای با تاکید بر اینکه هرچقدر ما در برابر امریکایی‌ها کوتاه بیاییم زیاده طلبی‌های آن‌ها بیشتر می‎شود مطرح کرد: مقام معظم رهبری در طول چند ماه گذشته مسئله رفتار انقلابی مطرح کردند و شیوه استراتژی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می‌بایست با زیرساخت انقلابی در عرصه معادلات سیاسی جهانی و منطقه‌ای مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: بر همین اساس دستگاه دیپلماسی و هیئت نظارت بر اجرای برجام باید به طور دقیق فرمایشات مقام معظم رهبری را در رابطه با اجرای برجام رصد کنند و هر جایی که از آن تخطی صورت گرفته و این فرمایشات نقض شده موظف هستند در این رابطه اقدام متناسب و قاطعانه‌ای را انجام دهند.

نماینده سابق مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد امریکایی‌ها به مرور دست به نقض برجام بزنند و در مقابل آن‌ها اقدام قاطعانه‌ای صورت نگیرد این نقض برجام و بدعهدی‌ها به صورت فرسایشی ادامه پیدا خواهد کرد، بر این اساس جا دارد که دستگاه دیپلماسی و هیئت نظارت بر اجرای برجام قاطعانه در مقابل نقض برجام از حقوق ملت ایران بر اساس فرمایشات رهبری معظم انقلاب دفاع کنند.
ارسال نظرات