خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز گفت:ورود مسلمانان به ماه مبارک رمضان، با آمادگی کامل باشد و مسلمانان بدون آمادگی وارد این ماه نشوند.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۲۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زادهدر گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، اظهار کرد: رمضان، ماه بسیار بزرگی است و این بزرگی آنجا نمایان می‌شود که در قرآن کریم از این ماه نام برده شده و به عنوان ماه نزول قرآن از آن یاد شده است. در روایات نیز از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه خدا و بهترین ماه یاد شده است.

وی افزود: آنچه در خصوص ورود مسلمانان به ماه مبارک رمضان مورد نظر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده آن است که ورود مسلمانان به این ماه، با آمادگی کامل باشد و مسلمانان بدون آمادگی وارد این ماه نشوند.

حسن‌زاده ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در آستانه ماه مبارک رمضان با فرمایشات خود لزوم این آمادگی را به مسلمانان یادآوری می‌کردند که امروز نیز با بهره‌گیری از این فرمایشات، ضروری است با آمادگی وارد ماه رمضان شویم.

وی گفت: بخشی از آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان، فراهم آوردن شرایط روزه‌گیری، افطار، سحری و خواب و بیداری روزه‌داران است. بخش دیگر آن آمادگی در زمینه اجرای احکام شرعی روزه‌داری از جمله آداب سفر و در نظر گرفتن احتمال ضرر به سلامت فرد روزه‌دار و همچنین شرایط مادران باردار و شیرده است. بخش سوم، آمادگی معنوی است که مسلمان روزه‌دار باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم طهارت مسلمان در هنگام ورود به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برای آمادگی معنوی جهت ورود به ماه مبارک رمضان لازم است که مسلمان، دل خود را از کینه نسبت به دیگران خالی کرده، از گناهان خود توبه کند و همان‌گونه که امام رضا(ع) فرموده‌اند ورود به ماه رمضان باید با پاکی و طهارت باشد.

وی افزود: آنچه در رفتار روزه‌دار مهم است، وقار یک روزه‌دار است. روز یک روزه‌دار نباید مانند روزی باشد که روزه نیست. روز روزه‌دار باید ممتاز باشد و در این جهت باید از محرمات اجتناب کرده و از آن مهم‌تر فکر گناه را نیز به ذهن خود عبور ندهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها