دادستان مازندران گفت: با افرادی که در ماه مبارک رمضان تظاهر به روزه‌خواری کنند برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۴۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام اسدالله جعفری عصر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: با افرادی که در ماه مبارک رمضان تظاهر به روزه‌خواری کنند برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد نمی‌توانند به بهانه بیماری یا مسافرت به روزه‌خواری علنی روی آورند، افزود: چنانچه روزه‌خواری علنی در استان مشاهده شود تخلف طبق مقررات در شعب خاص رسیدگی به جرائم در دادگستری رسیدگی می‌شود.

دادستان مازندران با اشاره به اینکه اماکن عمومی حریم خصوصی افراد محسوب نمی‌شود، بیان کرد: نیروی انتظامی طبق قانون مقررات می‌تواند تمامی رستوران‌ها، تالارها، هتل‌ها و واحدهای صنفی سلف عرضه مواد غذایی داخل شهرها و روستاها را کنترل کند، در صورت مشاهده تخلف ضمن پلمب واحدهای مذکور متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

وی دستورالعمل حمایت از آمران امر به معروف و ناهیان از منکر را در مازندران اجرایی دانست و گفت: با هماهنگی ستاد احیا امر به معروف سپاه کربلا، نیروی انتظامی و هسته مردمی امر به معروف با نظارت و حمایت طبق قانون تشکیل و فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند.

جعفری خاطرنشان کرد: کسانی که به آمران به معروف و ناهیان از منکر که طبق مقررات و رعایت موازین شرعی انجام وظیفه می‌کنند، تعرض کنند برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: طبق قانون تعرض به آمران به معروف و ناهیان از منکر در شعب ویژه‌ای که در تمامی دادسراها تشکیل شده است، رسیدگی می‌شود.

دادستان مازندران ضمن قدردانی از مجریان طرح سالم‌سازی دریا به هنجار شکنان اخلاق در سواحل هشدار داد و اظهار کرد: نیروی انتظامی مکلف است طبق مقررات در برخورد با هنجارشکنان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ تصمیم و یا مصوبه‌ای از هیچ مرجعی نمی‌تواند وظایف قانونی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی را از بین ببرد، افزود: مسؤولان اجرایی طرح سالم‌سازی دریا در شهرستان‌ها نیز مسؤولیت پاسخ‌گویی محدوده طرح در پوشش مدیریت خود را دارند.

جعفری تصریح کرد: هنجارشکنی، اعمال خلاف اخلاق و شرع مقدس اسلام از هیچ‌ فردی پذیرفته نمی‌شود.

دادستان مازندران به اجرای قانون عفاف و حجاب از سوی مسؤولان و متولیان امر تأکید کرد و گفت: عملکرد مدیران در خصوص اجرای قانون عفاف و حجاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها