شهردار دوگنبدان وضعیت مالی شهرداری‌های استان را وخیم ذکر کرد و گفت: هزینه‌های ما با درآمدهای فعلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و چندین برابر درآمدی که داریم باید هزینه کنیم.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۶۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

اردلان زینل‌زاده ظهر امروز در نشست سراسری شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد  به ریاست معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: باید در جلساتی که شهرداران برگزار می‌کنند مشکل شناسی صورت گیرد.

شهردار دوگنبدان گفت: اگر در هر نشستی که شهرداران استان برگزار می‌کنند تنها یک مشکل مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نسبت به رفع آن چاره‌اندیشی کنیم بسیار بهتر از آن است که تنها به بیان مشکلات آن هم به صورت پراکنده بپردازیم.

این مسؤول گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر شهرداری‌ها مشکل دارند و باید با تعامل و تفاهم و در فضایی که مشکلات خوب شنیده شود نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

زینل‌زاده تصریح کرد: در شوراهای اداری و برنامه‌ریزی تنها سخن مسؤولان این است که شهرداری وظیفه دارد کار انجام دهد بدون این که مسؤولان به فکر رفع مشکلات عدیده شهرداری‌ها و دست خالی آن‌ها باشند.

وی وضعیت مالی شهرداری‌های استان را وخیم ذکر کرد و گفت: هزینه‌های ما با درآمدهای فعلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و چندین برابر درآمدی که داریم باید هزینه کنیم.

شهردار دوگنبدان در بخش دیگری از اظهارت خود به اختیارات شهرداری‌ها در شهرها اشاره کرد و گفت: تنها 15 درصد از اختیارات امور شهری در دست شهرداری‌ها بوده و بقیه به هر دلیل از دست شهرداری خارج است.

این مسؤول با بیان اینکه شهرداری‌های استان به دلایل مختلف نتوانسته‌اند درآمدزایی داشته باشند، افزود: بر خلاف برخی که تصور می‌کنند درآمدزایی شهرداری‌ها بیشتر از محل ساخت و سازها بوده اما چنین نیست زیرا ساخت و سازها تابعی از اقتصاد ملی و بین‌الملل است و لذا فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد.

شهردار شهر نفت‌خیز دوگنبدان در ادامه گفت: در حال حاضر ساخت و سازها در کشور با رکود مواجه است و این روند آن گونه که پیش‌بینی می‌شود امسال هم ادامه دارد و همین موجب می‌شود که چندان به درآمدهای ساخت و سازها در شهرداری دل خوش نکنیم.

وی گفت: باید اذعان کرد که عمده‌ترین منبع درآمد شهرداری‌ها درآمدهای نوسازی و همچنین عوارض پسماند است که اگر بر روی آن‌ها اقدام و عمل انجام ندهیم درآمد خوب و پایداری برای شهرداری‌ها نخواهیم داشت.

زینل‌زاده بیان کرد: طرح‌های تفکیکی نیز یکی از محل‌های خوب برای درآمدزایی هستند که در استان بر روی آن‌ها اصلاً کار نکرده‌ایم.

وی با انتقاد از عدم کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان برای وصول عوارض شهرداری‌ها گفت: اگر این همکاری وجود نداشته باشد شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد ضربه‌ای بزرگ متحمل خواهند شد.

ارسال نظرات