خبرهای داغ:
سال 94 بيش از 40000 نفر مراجعه كننده تعداد 31500 نفر موفق به اهداي خون داشتند. كه 6% نسبت به سال 93 رشد داشته ايم برخي از اين افراد هم كه موفق به اهداي خون نشدند به دليل مصرف دارو هاي خاص مانند پني سيلين و .. از اهدا خون معاف شدند.
کد خبر: ۸۶۹۰۲۱۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبر گزاري بسيج در قزوين، محمد حسين برادران مديركل سازمان انتقال خون استان قزوين در نشست خبري با خبر نگاران گفت: منبع اصلي اهدا خون مردم هستند كه بدون هيچ چشم داشتي اقدام به اين كار خدا پسندانه مي كنند. و روز جهاني اهداي خون كه هم زمان با تولد پزشك اتريشي اشتانير است را به همه تبريك مي گوييم ، و ميزان مراجعه كنندگان ما به ميزان كيفي و كمي 100 درصد نياز استان را بر آورد مي كنند و از آنجا كه بسياري از بيماران و همشهريان ما به تهران براي درمان مراجعه مي كنند ما به عنوان استان معين براي تهران هم فراورده هاي خوني مي فرستيم

25 در صد از فراورده هاي خوني به استان تهران ارسال مي شود

وي در ادامه افزود: ما افتخار مي كنيم كه 100 در صد نياز استان را تامين مي كنيم و تا به امروز هيچ بيماري به خاطر كمبود فراورده هاي خوني دچار مشكل و يا فوت نشده است. و چناچه مشكل گروههاي كمياب داشته باشيم از استان هاي هم جوار از طريق سازمان انتقال خون كشود فرهم مي كنيم، اين سازمان با خودكفايي كامل 25 در صد از فراورده هاي خود را نيز به استان تهران ارسال مي كند. و چناچه در گروههاي كمياب دچار مشكل شويم از طريق اهدا كنندگان مستمر خون كه داريم با تماس و در خواست از آنها با برنامه ريزي دقيق كمبود ها را جبران مي كنيم.

برادران با ارائه آمار سازمان انتقال خون در قزوين در سال94 گفت: ما در سال 94 بيش از 40000 نفر مراجعه كننده تعداد 31500 نفر موفق به اهداي خون داشتند. كه 6% نسبت به سال 93 رشد داشته ايم لذا برخي از اين افراد هم كه موفق به اهداي خون نشدند به دليل مصرف دارو هاي خاص مانند پني سيلين و .. از اهدا خون معاف شدند. ما براي اهداي خون سن بالاي 17 سال برادران 4 نوبت در سال و خواهران 3 نوبت خواهيم داشت و نيازما به فراورده هاي خوني سال به سال بيشتر خواهد بود كه تصادفات، افزايش جمعيت، افزايش مراكز درماني از مهمترين دلايل آن مي باشد.

16000نفر اهدا كننده مستمرواز 32000 نفر1900 اهدا كننده در سال 94 نفر بانوان بودند

ما بيش از 16000نفر اهدا كننده مستمر داريم و هدف نهايي ما از ادهدا كنندگان 50 درصد مستمر رسيدن به اهدا كننتدگان 90 در صد مي باشد ود ر اين حوزه 4 درصد رشد داشتيم و از ميزان اهدا كنندگان خون 1900 نفر بانوان بودند كه 6 درصد اهدا كنندگان را تشكيل مي دهند و به دليل مراقبت هاي شغلي، و كار در محيط سالمتر بانوان از خون سالمتري برخوردارند. لذا 22500 واحد خون در استان مصرف مي شود و 8000 واحد هم به تهران ارسال مي شود

مديركل سازمان النتقال خون استان قزوين در ادامه افزود: براي پالايش هر واحد خون با تمام مراحل طي شده بيش از 160000نومان هزينه نياز است كه از اين جهت استان براي پالايش آنها بيش از 5ميليارد تومان هزينه نياز دارد كه در سال گذشته با تكيه بر اقتصاد مقاومتي تمام اين مراحل را با 700/3ميليارد تومان انجتام داديم و هزينه را از ستاد سازمان انتقال خون كشور گرفتيم.

اهدا كنندگان تا بيست و پنجم خرداد خاطرات خود را به روابط عمومي سازمان انتقال خون ارسال و به بهترينها جايزه تعلق ميگيرد.

براي راه اندازي سامانه سيار قرار شد كه براي تجهيز آن ستاد بحران بحران 500 ميليون تومان كمك هزينه پرداخت كند و ستاد انتقال خون كشور نيز مبلغ 500 ميليون را تعهد و پرداخت نمودند اما هنوز ستاد بحران اين مبلغ را پرداخت نكرده است.

ما در اجراي برنامه هايمان از سپاه و بسيج به صورت ويژه و فرماندهي لشكر 16 زرهي كه هميشه يار و مددكار ما بودند تقدير و تشكر مي كنيم ،سازمان انتقال خون در شب هاي قدر سال 94، 756 مراجعه كننده اهداي خون داشته است كه 623 نفر موفق به اهداي خون شدند. و امسال نيز از ساعت 5/8صبحتا 13 و 8شب تا 30 دقيقه بامداد در ماه رمضان فعال است.

ما در شب هاي قدر از ساعت 17 تا 3 بامداد اماده دريافت خون از اهدا كنندگان هستيم.

اهدا كنندگان خون تا بيست و پنجم خرداد وقت دارند خاطرات خود را به روابط عمومي سازمان انتقال خون بفرستند و به بهترين خاطره جايزه مي دهيم.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها