خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان از اعزام 130 مبلغ دینی به مساجد این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۰۲۴۴
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از گلپایگان ،حجت الاسلام یزدان بخش قاسمی در همایش هیات امنای مساجد شهرستان گلپایگان در آستانه ماه رمضان در مصلای شهرستان بیان کرد: این مبلغان دینی براساس درخواست و نیاز با همکاری و هماهنگی مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان و هیات امنا اعزام می شوند.

وی اظهار کرد: مبلغان و روحانیون با حضور در مساجد شهرستان گلپایگان علاوه بر اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، نشر معارف اسلامی و فراهم کردن زمینه بیشترانس با قرآن در ماه رمضان، پرداختن به مسائل اجتماعی و خانوادگی را نیز برای کاهش معضلات اجتماعی برای آگاه سازی مردم در دستور کار دارند. وی همچنین به لزوم پاکیزه نگاه داشتن مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به منظور انجام فعالیتهای فرهنگی در مساجد و همچنین ایجاد کانونهای فرهنگی و بسیج برای جذب آنان تاکید کرد.

امام جمعه گلپایگان نیز در این همایش ضمن اشاره به جایگاه رفیع مسجد در تعالی جامعه اسلامی بیان کرد: مسجد بعنوان سنگر و نقطه شروع انقلاب است که در آن مردم و روحانیت با محوریت مساجد، مبارزات خود را تا پیروزی نهایی ادامه دادند.

وی ضمن تأکید بر نقش محوری مسجد در خنثی کردن نقشه های دشمنان اسلام ادامه داد: دوری مردم از مساجد، موجب شادی دشمنان و تضعیف انقلاب خواهد شد ؛ پس باید سعی نمود چراغ مسجد روشن نگاه داشته شود و جوانان را از طرق مختلف به سمت مساجد جذب نمود.

حجت الاسلام اسماعیلی ضمن تاکید بر برگزاری نماز جماعت خصوصاً نماز صبح در مساجد افزود: باید در بازسازی و تعمیر مساجد اهتمام ورزید و اگر مسجدی نیاز به تعمیر داشت هیئت امنای مسجد در خصوص بازساری و تعمیر آن درخواست خود را ارائه نمایند تا کمکهای لازم در این خصوص به آنان ارائه گردد.

حجت الاسلام مهدی طاهری رئیس اداره اوقاف شهرستان گلپایگان نیز ضمن بیان مطالبی در خصوص وقف، با اعلام اینکه در حال حاضر مساجد زیادی در شهرستان وجود دارد ، از واقفان درخواست نمود تا بجای وقف زمین برای ساخت مسجد، جهت تعمیر وبازسازی و تامین هزینه های آنها کمک های مالی داده شود

.وی در مورد اسناد مالکیت مساجد اظهار کرد: برخی ازمساجد دارای سند هستند که تاکنون به اداره اوقاف تحویل داده نشده است و ازآنجایی که با گذشت زمان، این اسناد ازبین می روند لذا از هیئت امنای مساجد درخواست می گردد تا اسناد مسجد را به اداره اوقاف تحویل داده و کپی برابر با اصل آن را دریافت نمایند.

طاهری در پایان با بیان اینکه باید مساحتی حدود ۶۰ الی ۱۰۰متر اطراف مساجد، به کارهای تجاری تعلق گیرد گفت: اگر چنین کاری را انجام دهیم بسیاری از مشکلات مالی مساجد رفع خواهد شد.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها