سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۶۹۰۲۸۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سمپوزیوم متعلق به همه ما است و باید از این چنین سمپوزیوم ها و کنفرانس ها برای ارتقای علمی دانشگاه ها و دانشجویان استفاده کرد.

وی با ابراز اینکه روزها و سال های آینده روزهای خوبی برای همه باشد، اضافه کرد: این کار با تلاش برای همگرایی دانشگاه ها و دانشجویان محقق شدنی است.

صادقی تنها مشکل موجود در سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز را مساله زبان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در دوره های بعدی این مشکل به طریقی حل شود تا همه بتوانند از سخنرانی ها استفاده مطلوب را ببرند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: مشکل زبان با ترجمه همزمان یا زیرنویس به زبان های مهمانان یا پاورپوینت های چند زبانه قابل حل است.

دکتر قدیر گلکاریان مسئول هماهنگی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز گفت: رضایت افراد حاضر در سمپوزیوم مایه خوشبختی است و ما را بر این می دارد که در سال های آینده هم این سمپوزیوم را ادامه دهیم.

وی هدف از برگزاری این سمپوزیوم را ایجاد بستر مناسب برای شناخت همدیگر و شناخت تاریخ و فرهنگ افراد حاضر در سمپوزیوم است، تصریح کرد: این سمپوزیوم فرصتی فراهم آورد تا نسل جوان به عنوان سرمایه های اجتماعی نسبت به هم شناخت کامل داشته باشند.

گلکاریان اظهار کرد: در این سمپوزیوم رنگین کمانی از ملل مختلف را دیدیم که در کنار هم به تبادل افکار و اندیشه پرداختند.

مسئول هماهنگی اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز اضافه کرد: 34 دانشجو از کشورهای خارجی در سمپوزیوم حضور داشتند که این افراد تنها 34 دانشجو نبودند بلکه نماینده 34 دانشگاه و 34 ملت بودند که امیدوارم به عنوان سفیران فرهنگی این کشورها عمل کنند.

در پایان با اهدا لوح و جوایزی از برخی دست اندرکاران سمپوزیوم و مقالات برتر تجلیل شد.




خبر از علی انوار

ارسال نظرات