امام جمعه شهرستان پارس آباد مطرح کرد

تبدیل تهدید فضای مجازی به فرصت در سایه فرهنگ سازی

امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: آگاه سازی اقشار مختلف مردم نسبت به آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی از رسالت های مهم امروز مبلغین دینی است.
کد خبر: ۸۶۹۰۲۸۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، همایش طلایه داران تبلیغ با حضور حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه، حجت الاسلام حسن باقری رئیس اداره تبلیغات و جمعی از روحانیون شهرستان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی پارس آباد برگزار شد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد در این همایش اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید تلاش کنیم که خود را برای استفاده از برکات این ماه آماده کنیم.

حجت الاسلام رشادی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای ارتباط با خدا و تبیین کلام پروردگار است، گفت: باید از ظرفیت های تبلیغی این ماه در جهت ترویج و تبیین مناسب اسلام ناب در جامعه امروز بهره گیریم.

وی با بیان این که مبلغان دینی باید جایگاه ماه مبارک رمضان و اثرات معنوی آن را به خوبی برای مردم تبیین کنند، افزود: ظرفیت های نهفته در ماه ضیافت الهی زمینه ای برای تهذیب واقعی نفس است.

امام جمعه پارس آباد در ادامه خواستار تبیین مسائل اجتماعی توسط ملغین در برنامه‌های ماه مبارک رمضان شد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ زندگی سالم و اسلامی استفاده کرد و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

رشادی همچنین به نقش مساجد در جذب و هدایت جوانان اشاره کرد و از مبلغان دینی خواست تا در طول ماه مبارک رمضان با برنامه های مختلف خود نسبت به جذب بیشتر آنها و ارائه آموزش های لازم فرهنگی، مذهبی و سیاسی اقدام کنند.

وی همچنین بر تقویت ارتباط میان مبلغان دینی با نسل جوان در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: روحانیت باید در ماه مبارک رمضان مساجد را به کانون همدلی و زمینه ساز تعالی مذهبی و فرهنگی نسل جوان تبدیل کنند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد، آگاه سازی اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به آسیب های فضای مجازی را از رسالت های مهم امروز مبلغین دینی دانست و با اشاره به فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی در جامعه، گفت: دشمن با استفاده از این فضا به دنبال ضربه زدن به دین و نظام اسلامی است.

رشادی با بیان اینکه امروز تهدیدات و آسیب های اجتماعی، جامعه را به لبه پرتگاه رسانیده است، تصریح کرد: آگاهی ندادن به مردم در رابطه با اهداف دشمن در فضای مجازی، خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام باقری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد نیز ظرفیت های تبلیغی ماه مبارک رمضان را یک فرصت مهم و ایده آل برای مبلغان دینی در جهت ترویج مناسب اندیشه های دینی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ارتباط مردم با مساجد در ماه رمضان، این ماه فرصت خوبی است تا مبلغان و مبلغات اعزامی،تفسیر قرآن در مساجد و ترویج سنت های حسنه الهیرا برای مردم تشریح کنند.

ارسال نظرات