رییس اتحادیه لاستیک فروشان استان اردبیل گفت:تنها 30 درصد اردبیلی ها لاستیک ایرانی مصرف می کنند.
کد خبر: ۸۶۹۰۲۹۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

رییس اتحادیه لاستیک فروشان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرعین گفت:تنها 30 درصد اردبیلی ها لاستیک ایرانی مصرف می کنند.

امین سر دسته عالی افزود:دلیل این مسئله فروش آزادانه تایر های خارجی و اعمال دارایی بر روی لاستیک های ایرانی است که باعث عدم رقبت فروشندگان تایر شده و رو به جنس خارجی می آورند.

وی با اشاره به بازار ناعادلانه فروش لاستیک ایرانی تصریح کرد:فروشندگان تایر نقش موثری در میزان فروش برند های مختلف اعم از ایرانی و خارجی دارند و چون مسئله دارایی لاستیک های ایرانی مطرح است فروشندگان مایل به فروش تایر خارجی می شوند .

سر دسته عالی اظهار داشت :تایر های ایرانی در مقایسه با بسیاری از برند های خارجی مقاوم ترند و خدمات پس از فروش به مشتریان خود می دهند که این مورد برای تایرها خارجی به ندرت دیده می شود.

رییس اتحادیه لاستیک فروشان استان اردبیل گفت: هم اکنون تولیدکنندگان لاستیک کشور مجهز به تکنولوژی روز دنیا هستند و می توانند محصولاتی با بهترین کیفیت را تولید کنند.

وی یادآور شد:با حمایت از تولیدکنندگان ایرانی مطمئنا بازار کار برای جوانان ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود و تولید کنندگان هم باید محصولاتشان را با بهترین کیفیت عرضه بازار کنند تا مشتری رقبت بیشتری برای خرید داشته باشد.

وی در مورد انتخاب تایر نیز به موارد اشاره و گفت:لاستیک (تایر) به‌عنوان آخرین عضو گردنده از سیستم انتقال قدرت می‌باشد که نقش مهمی را در کنترل خودرو بر عهده دارد. پس انتخاب لاستیک و نگهداری از آن از عوامل مهم برای عملکرد هرچه بهتر این عضو از سیستم خودرو محسوب می‌شود.

سردسته عالی تصریح کرد:مطلب حائز اهمیت دیگری که غالبا آن‌را فراموش کرده و یا به آن اهمیتی نمی‌دهیم، میزان فشار باد مجاز لاستیک است. در صورتی‌که قصد سفر داشته باشید، فشار باد لاستیک‌ها را نسبت به فشار توصیه شده رعایت شود.

ارسال نظرات