سرمربي طرح صالحين سازمان بسيج هنرمندان ايلام: فریضه امر به معروف و نهي از منكر نشان از فطرت بیدار جامعه و موجب آگاهی و تذکر افراد جامعه است.
کد خبر: ۸۶۹۰۳۵۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، سرمربی طرح صالحین سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، در همایش استاني مسئولان كانون هاي بسيج هنرمندان استان كه ظهر امروز در مجتمع رفاهي لاله برگزار شد، سعادت دنیا و آخرت را خاص كساني دانست كه در طول حیات خود بر واجبات و انجام عمل صالح تاكيد دارند.

وی، رمضان را فرصتی براي پیوند انسان با معارف اسلامي، قرآن کریم و خداوند متعال برشمرد و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان باید نگاه ویژه‌ای به فریضه الهي امربه‌معروف و نهی از منکر شود و اين واجب الهي نشان از عشق انسان به مکتب اهل‌بیت (عليهم السلام) است.

سرمربي طرح صالحين سازمان بسيج هنرمندان با اشاره به اینکه این فریضه نشان از فطرت بیدار جامعه و موجب آگاهی و تذکر افراد جامعه است، افزود: معروف عملی است که عقل و دین آن را پذیرفته و در عرف جامعه موردپذیرش همگان قرار گرفته است که باید با تذکر لسانی و فرهنگ‌سازی در این خصوص، زمینه رسیدن به جامعه طراز اسلامی را فراهم کرد.

چراغي پور ، با اشاره به اینکه منکر عملی است که عقل و دین آن را زشت و ناپسند می‌داند، اذعان داشت: منکرات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی موجب می‌شوند که جامعه از حالت تعادل خارج‌شده و آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد که در صورت عدم انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، برای همه آحاد جامعه آسیب‌زا می‌شود.

روحاني برجسته استان خاطرنشان کرد: هنر ظرفیت بزرگی است که می‌توان از این ظرفیت در راستای ترویج شعائر اسلامی به‌ویژه امربه‌معروف و نهی از منکر استفاده کرد و این امر مسئولیت و رسالت هنرمندان متعهد و بسیجی را سنگین می‌کند که پیوند و رابطه ناگسستنی بین مردم و هنرمندان وجود دارد.

ارسال نظرات