مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: صادرات و واردات محصولات کشاورزی و شیلاتی توسط کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۴۰۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیاوش رضوانی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس و واردات محصولات شیلاتی از قبیل ماهی‌های صنعتی توسط کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار صورت می‌گیرد.


رضوانی افزود: بندر چابهار از فروردین ماه سال 94 با نصب 30 دستگاه تجهیزات به صورت موقت فعالیت خود را  و دردی ماه سال گذشته با افزایش آن به 144 دستگاه تجهیزات، ترمینال کانتینری و یخچالی  مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به امکان افزایش تعداد پست‌های تجهیزاتی خاطر نشان کرد: در صورت استقبال سرمایه گذاران ایرانی و خارجی و ایجاد بازار مناسب می‌توان تعداد پست‌های تجهیزاتی را افزایش داد.

 رضوانی  عنوان کرد: تعداد کانتینرهای وارداتی از سال 94 تاکنون هزار و 448 TEU بوده که از این میزان 284 TEU مربوط به سه ماهه نخست امسال است.

 وی با اشاره به مذاکره با تجار افغانی تصریح کرد: ما در حال مذاکره و رایزنی با تجار افغانی برای صادرات محصولات کشاورزی از طریق بندر چابهار هستیم. امیدواریم این اتفاق صورت پذیرد زیرا این اقدام تأثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه برای صاحبان کالا و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مؤثر را در پی خواهد داشت.

رضوانی در پایان افزود: در گذشته صاحبان کالا کانتینرهای یخچالی خود را در بنادر بوشهر و شهید رجایی تخلیه می‌کردند و از آنجا به صورت زمینی وارد منطقه می‌شدند که خوشبختانه نصب تجهیزات برای کانتینرهای یخچالی، سبب کوتاهی مسیر و کاهش هزینه برای صاحبان کالا شده است.
ارسال نظرات