استاد حوزه و دانشگاه:

اسلام هاي بدلي ما را از اسلام واقعي دور نكند/اسلام آمريكايي در برابر خدا و قرآن ايستاده است

يك استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر مفید و حیات بخش بودن دین اسلام گفت: اسلام هاي بدلي فقط ظاهرشان اسلامي است و بايد حواسمان باشد كه اينها ما را از اسلام واقعي دور نكند.
کد خبر: ۸۶۹۰۴۵۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سرخه، حجت الاسلام مهدی اشرف در همايش در عاشقات ولایت که با حضور سرگروه ها صالحين و اعضای شوراي پایگاه ها در هیئت سیدالشهداي شهرستان سرخه برگزار شد اظهار داشت: اسلام یعنی تسلیم محض بودن در برابر خدایی که همه چیز در اختیار اوست.

وي افزود: ما وقتی از خوب بودن اسلام سخن می گوییم؛ منظور ما اسلام واقعی است نه اسلام بدلی که فقط ظاهرش اسلامی است و در باطن تو خالیست و ما را از اسلام واقعی دور می کند.

اين استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز دو نوع اسلام ناب محمدی و اسام امریکایی به ما معرفی شده است افزود: ما امروز موظف به درک اسلام محمدی هستیم.

اشرف بيان داشت:‌خداوند در قرآن می فرماید«تنها دینی که خداوند به رسمیت می شناسد، اسلام است که یکی از آیاتی که برای ما به طور آشکار این مسأله را نمایان می کند «لا اکراه فی الدین» در آیت الکرسی است که هرکس به طاغوت کافر شد و به خدا ایمان آورد یک ریسمان محکمی را در دست گرفته است که پاره شدنی نیست؛ این آیه به خوبی نشان می دهد که رفتار بیرونی اسلام ایستادن در برابر کفر و استبداد است.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل این اسلام ناب اسلام آمریکایی قرار دارد که همان طاغوت و استکبار است و در برابر خدا و قرآن ایستاده است.

اين استاد برجسته حوزه علميه با اشاره به اينكه اسلام آمريكايي به شاخه هاي اسلام متحجر و سکولار تقسیم می شود،‌افزود:در اسلام متحجر آنچه مهم است به جا آوردن نماز و روزه است که تصویر خشک از اسلام را به نمایش گذاشته است و در طرف دیگر اسلام سکولار قرار دارد که می گوید هرکس باید فقط برای خودش زندگی کند و با هیچ کس کاری نداشته باشد و بر عدم حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی در اين اسلام تأکید می شود.

اشرف با تصريح به اينكه امام خمينی(ره) انقلاب کرد تا در برابر آمریکا بایستد،تأكيد كرد: بنابر فرمايش حضرت آقا كه فرمودند« ما باید دنباله رو راه امام راحل باشیم»؛ بنابراين سيره امام خميني(ره) برای ما بهترین الگو است چرا كه امام یک شخصیت انقلابی بود که تاکید داشت تمام دنیا باید طبق دستورات قرآن و خدا عمل کند و نباید اجازه سلیقه ای عمل کردن را به کسی بدهیم و ما موظفیم در برابر هرکسی که بخواهد اسلام را تضعیف كند، محکم و استوار بایستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار