ستاد ساماندهی شئون مناسب های دینی نوعی ستاد کلیدی در استان ها می باشد که وظیفه ی مدیریت برنامه ها و مناسبت های دینی را بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۶۹۰۴۸۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست خبری به تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان در سال ۹۵ پرداخت و گفت: در کنار ماه مبارک رمضان باید به فضایل و مراقبت از ماه مبارک توجه داشته باشیم، که این مراقبت هم جنبه فردی وهم جنبه اجتماعی دارد.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی شئون مناسب های دینی نوعی ستاد کلیدی در استان ها می باشد افزود: این ستاد طبق مصوبه جلسه ۶۰۳شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وظیفه ی مدیریت برنامه ها و مناسبت های دینی را بر عهده دارد که ثمرات آن در آینده نزدیک دیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: رصد کردن سطح کمی و کیفی موضوع مناسبت‌های مذهبی در جامعه و پرداخت لازم به آنها و نیز ارائه راهکارهای متناسب، تدوین، ابلاغ و اجرای سیاست‌های مرتبط به مناسبت‌های مذهبی نیز از دیگر فعالیت‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی است.

صفی یاری تصریح کرد: این ستاد موظف است ضمن برگزاری رویکرد مداوم جلسات، گزارش‌ها، عملکرد و نتایج جلسات خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی با رعایت سلسله مراتب سازمانی ارائه کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در همین راستا به مناسبت ماه مبارک رمضان نیز جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی تشکیل شده است، اضافه کرد: در این راستا سه حوزه فضیلت ماه مبارک رمضان، مراقبات این ماه و همچنین مناسبت‌های موجود در ماه رمضان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در ماه مبارک رمضان بحث مسافران تابستانی است، تصریح کرد: در این زمینه نگرانی وجود داشت که آیا با حضور این افراد و روزه‌خواری آنها حرمت ماه رمضان حفظ خواهد شد یا خیر که در این راستا، پارک‌های ویژه در سطح شهر برای استقرار مسافران در نظر گرفته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه محل این پارک‌ها در ورودی شهر مشخص و تعیین خواهد شد، گفت: بحث اماکن خدماتی نیز از دیگر دغدغه‌هایی بود که بر این اساس با نیروی انتظامی صحبت شد که اماکن خاصی برای ارائه خدمات در این بخش باشد و با تابلوهایی این اماکن مشخص شود.

صفی یاری از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مختلف در مساجد خبر داد و گفت: با توجه به تظاهر به روزه‌خواری برخی از افراد، کسبه و بازار، گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر و استقرار آنها در مناطق مختلف شهر نیز اقدامات مربوط صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این ایام دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز به صورت جدی‌تر وارد عرصه شده و با روزه‌خواری مقابله خواهند کرد، گفت: نظارت بر برنامه‌های ماه رمضان مساجد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی ماه رمضان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان همچنین از اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان طی ماه رمضان خبر داد و گفت: برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن کریم، تصحیح قرائت نماز، دایر کردن گفتمان‌های دینی و برگزاری آئین‌های تکریم مناسبت‍‌ها، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تفسیر قرآن، اعزام قاریان و حافظان قرآن کریم از دیگر برنامههای اجرایی در این ایام است.

صفی‌یاری همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای مناسبت‌های مختلف در ایام ویژه ماه رمضان خبر داد و افزود: تلاش داریم ایام شهادت امام علی‌(ع) و ولادت امام حسن مجتبی‌(ع) به نحو شایسته برگزار شود و به هیچ وجه 15 رمضان، تحت‌الشعاع ایام شهادت امام علی‌(ع) قرار نگرفته و توازن بین شادی و عزا وجود داشته باشد.


ستاد ساماندهی شئون مناسب های دینی نوعی ستاد کلیدی در استان ها می باشد

ستاد ساماندهی شئون مناسب های دینی نوعی ستاد کلیدی در استان ها می باشد

ارسال نظرات