خبرهای داغ:
مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از اعزام قطعی ۲ فرنگی کار جوان قم به رقابت‌های جهانی فرانسه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۰۵۱۵
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ناصر تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تیم کشتی فرنگی جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب 3 مدال طلای مهدی ابراهیمی، آرمان علیزاده و امیرحسین حسینی در اوزان 74، 84 و 96 کیلوگرم، یک نقره محمدرضا گرایی در وزن 60 کیلوگرم و یک برنز علیرضا نجاتی در وزن 50 کیلوگرم و با 55 امتیاز به مقام سوم رسید.

وی درباره نحوه آماده‌سازی و فرایند آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان افزود: یکی از خصوصیات بارز سال‌های اخیر فدراسیون کشتی ایران از زمان حضور رسول خادم به‌عنوان متولی این ورزش ملی کشور، تدارک مسابقات مختلف انتخابی جهت شناخت نفرات برتر است که در قالب مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات عمومی و در نهایت مسابقات انتخابی تیم ملی به‌صورت کاملاً نظام‌اند و با ساختاری مشخص آن‌ها را برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا می‌گذارد.

مربی کشتی استان قم و تیم ملی ادامه داد: بر اساس تقویم اجرایی فدراسیون کشتی کشور که هرساله پیش از آغاز سال نو ارائه می‌شود و همچنین با توجه به اعلام زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی 2016 آسیا و جهانی فرانسه از سوی فدراسیون جهانی کشتی یعنی uww تمامی رقابت‌ها داخلی به صورتی سازمان‌دهی شد که با شناخت نفرات برتر زمان مناسب تا کسب آمادگی لازم برای حضور پرقدرت ورزشکاران در رقابت‌ها وجود داشته باشد.

تهرانی بیان کرد: طبق جدول زمان‌بندی‌شده از سوی کادر اجرایی فدراسیون تحت عنوان مسابقات قهرمانی کشور، نخستین جدال برای مشخص شدن نفرات برتر کشور در مهرماه و به میزبانی اسلام‌آباد غرب در قالب رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار شد و از همان تاریخ، برگزاری اردوهای آماده‌سازی به‌صورت مداوم و در بازه‌های زمانی مشخص طراحی و به‌صورت منظم زیر نظر مربیان خبره و بادانش کشتی فرنگی کشور برگزار شد.

وی تصریح کرد: علیرضا نجاتی، مهدی ابراهیمی و فرامرز پیامی در مسابقات قهرمانی کشور سه کشتی‌گیر جوان قمی بودند که فاتح سکوی نخست کشور شدند و راه خود را برای حضور در اردوهای تیم ملی هموار کردند.

مربی کشتی استان قم و تیم ملی با طرح این موضوع که مسابقات عمومی قهرمانی کشور با نظر کمیته فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران بدون نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور به انجام رسید خاطرنشان کرد: مسابقات عمومی کشتی فرنگی جوانان کشور با شرکت 361 کشتی‌گیر از 29 استان، روز اول بهمن‌ماه 94در خانه کشتی تهران برگزار شد نفرات برتر هر وزن به جمع اردونشینان ملحق شدند.

تهرانی از اهداف ترسیمی کادر مربیان تیم ملی کشتی فرنگی جوانان برای رسیدن به شرایط ایده‌ال کشتی‌گیران گفت و تأکید کرد: حضور و اعزام به مسابقات بین‌المللی گوناگون در دستور کار فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران قرار داشت و بر همین اساس نخستین حضور فرنگی کاران منتخب حاضر در اردوی تیم ملی در مسابقات بین‌المللی جام شاهد بود که با حضور 8 کشور خارجی و تیم‌های ایران در سالن پیر پایتخت یعنی «شهدای هفتم تیر» برگزار شد.

وی با اشاره به اعزام به مسابقات برون‌مرزی تیم ملی جوانان کشور، عنوان کرد: مسابقات جام نیکولاپتروف یکی از رقابت‌های معتبر بین‌المللی است که در کشور کشتی خیز و صاحب سبک بلغارستان هرساله با حضور کشتی گیران مطرح اروپا و جهان برگزار می‌شود و در سال گذشته تیم کشتی فرنگی جوانان ایران به این مسابقات که در رده سنی بزرگ‌سالان برگزار می‌شود اعزام شد.

مربی کشتی فرنگی استان قم و تیم ملی گفت: کار جوانان ایران در این پیکارها با کسب یک مدال طلا توسط کشتی‌گیر قمی یعنی مهدی ابراهیمی، برنز محمدرضا گرایی، کیوان رضایی و امیرحسین حسینی به پایان رسید و این خود نویدبخش روزهای خوش برای این تیم را در برداشت.

تهرانی خاطرنشان کرد: بعد از مسابقات جام نیکولاپتروف که در بهمن‌ماه برگزار شد یک بازه‌ی زمانی دو ماه به کشتی گیران داده شد تا شرایط بهتری را در اردوهای آماده‌سازی تحصیل کنند و بعدازآن به‌صورت منتخب تعدادی از کشتی گیران در اردیبهشت‌ماه به مسابقات واختانگادزه گرجستان اعزام شدند و این رقابت‌ها با کسب دو مدال طلا توسط حامد تاب و امیرحسین حسینی برای تیم کشورمان به پایان رسید.

وی بیان کرد: بعد از بازگشت فرنگی کاران جوان کشورمان از رقابت‌های بین‌المللی واختانگادزه، یک اردوی آماده سازی به میزبانی استان کرمان برگزار و بعد از آن تیم ملی به تهران عزیمت کرد تا در روز یازدهم خردادماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران را به مقصد مانیل فیلیپین ترک کرد.

مربی کشتی فرنگی قم و تیم ملی ادامه داد: رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان آسیا از روز چهارشنبه 12 خردادماه با برگزاری مراسم وزن‌کشی اوزان 50، 60، 74 و 96 کیلوگرم آغاز شد و مسابقات به‌طور رسمی روز پنج‌شنبه 13 خردادماه در شهر مانیل فیلیپین با سوت داوران بین‌المللی منتخب کشتی دنیا شروع به کارکرد.

تهرانی تصریح کرد: در روز ابتدای این رقابت‌ها مهدی ابراهیمی و امیرحسین حسینی در وزن 74 و 96 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و چراغ اول را با مدال طلا برای ایران روشن کردند و محمدرضا گرایی در وزن 60 کیلوگرم به مدال نقره رسید و علیرضا نجاتی در وزن 50 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان اوزان 55 و 66 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان یعنی رضا عباسی و حسین اسدی با قبول شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌های قهرمانی آسیا کنار رفتند و از کسب مدال بازماندند.

مربی کشتی فرنگی قم و تیم ملی جوانان کشور افزود: آرمان علیزاده در وزن 84 کیلوگرم با کشتی‌های بی نقص خود گردن آویز طلا را تصاحب کرد و امیرمحمد حاجی پور نمایندهٔ ایران در وزن 120 کیلوگرم بود که از دور مسابقات کنار رفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

تهرانی با طرح اینکه تیم کشتی فرنگی جوانان ایران سال گذشته در مسابقات آسیایی 2015 میانمار به عنوان سوم رسیده بود، ادامه داد: مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا، در حالی به پایان رسید که با احتساب امتیازات کسب شده از 3 مدال طلای مهدی ابراهیمی، آرمان علیزاده و امیرحسین حسینی و یک نقره محمدرضا گرایی و یک برنز علیرضا نجاتی و سایر نفراتی که در جدول رده بندی قرار گرفتند تیم ایران با 55 امتیاز بعد از تیم‌های قرقیزستان و قزاقستان به مقام سوم رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها