خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۶۹۰۵۱۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج: مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پانزدهم خرداد سال 1342بعد از نماز و مغرب عشا ء در محل مسجد جامع شهرآشخانه برگزار شد

  حضرت آیت الله حسینی خراسانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم شب شام ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت 15 خرداد سال 42 گفت: آنچه باعث دوام این نظام و انقلاب شده است امام (ره) و افکار پیامبرگونه ایشان است.

وی ادامه داد: 15 خرداد سال 42 و 53 قبل از آن همگی همزمان با عاشورا و تاسوعا بوده است و این تاسوعا و عاشورای 57 بود که انقلاب به نتیجه رسید و بسیاری از امور با الهام از تاسوعا و عاشورای حسینی بوده است .و به همین دلیل امام (ره) فرمودند "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" . امام خمینی (ره) در زنده نگه داشتن نام حسین بن علی (ع) نقش بسیار بزرگی داشتند.

حسینی خراسانی افزود: در دوران 8 سال جنگ تمام عیار ، تمام قدرت های شیطانی علیه انقلاب مظلوم ایستادند و مردم همراه با امام امت مقاومت و مدیریت کرند.

وی تصریح کرد: امام همیشه در مقابل زور و استکبار می ایستادند ونمونه آن را می توان در تلاش نظام شاهنشاهی در تصویب لایحه کاپیتولاسیون و مقاومت امام دید.

حسینی خراسانی بیان داشت:آمریکایی ها در ایران برای خود حق توحش قائل بودند به این معنی که آمریکایی ها که خود را ملت برتر می دانستند به خاطر زندگی در بین مردم ایران که وحشی می گفتند،حق و حقوقی در نظر می گرفتند در حالی که خود وحشی و جنگلی بودند .

وی ادامه داد: در سایه این انقلاب بود که توانستیم شاخ آمریکا را بشکنیم .و این آمریکایی ها ،رژیم آمریکا و دولتمردان آمریکا وحشی ترین وحشیان عالم هستند.قتل و غارت می کنند و به سایر کشورها تجاوز می کنند  واین امام بود که به مردم می گفتند در مقابل آنها بایستید و آمریکایی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حسینی خراسانی گفت: با اینکه 27 سال از رحلت امام (ره) می گذرد اما همچنان اجتماعات گسترده ای در سالروز رحلت ایشان برگزار می شود و نکته قابل توجه آن حضور جوانانی است که حتی امام را نیز ندیده اند اما امام را با اندیشه های ایشان به خوبی می شناسند و در این اجتماعات حضوری پرشور دارند.بزرگداشت امام در واقع بزرگداشت اسلام و دین و تجلیل از انقلاب است . و بزرگ شمردن ایشان ،بزرگ شمردن مرجعیت دینی ،علم و دانش است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیازمندان و مستمندان را از یاد نبرید . و افطاری دادن و مساعدت مالی در حدی که برایتان مقدور است را از دست ندهید و تلاش کنید تا از این توفیق بهره مند شوید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها