به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان جلسه هم اندیشی راهکارهای ورود جوانان به مساجد در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۰۵۵۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
محمد ابراهیمی نائب رئیس کمیسیون امور مساجد، قرآن و مادحین شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود از برگزاری جلسه هم اندیشی بمناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و دهه تکریم مساجد خبر داد.

وی افزود: نباید با هر نوع رفتار و ادبیاتی در مسجد با جوانان و نوجوان‌ها برخورد کرد بلکه باید با آغوش باز، هر جوانی را با هر سلیقه و رفتاری پذیرفت و اجازه داد آرام آرام معنویت مسجد بر او اثر بگذارد.

ابراهیمی تاکید کرد: امروز هم معتقدیم که مساجد باید خود را مجهز کرده و امکانات لازم را فراهم کنند اما اگر مساله اتفاق نیفتاد، حداقل اخلاق حسنه در میان هیئت امناء، امام جماعت، عموم مردم و متولیان باید موج بزند تا جوانان و نوجوانان جذب خانه خدا شوند.

نائب رئیس کمیسیون امور مساجد ، قران و مادحین شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور با تاکید بر اینکه برخورد رهبر انقلاب برای ما حجت است، اضافه کرد: نباید با هر نوع رفتار و ادبیاتی در مسجد با جوانان و نوجوان‌ها برخورد کرد بلکه باید با آغوش باز، هر جوانی را با هر سلیقه و رفتاری پذیرفت و اجازه داد آرام آرام معنویت مسجد بر او اثر بگذارد و نباید در این خصوص عجله به خرج داد یا به اصطلاح از کوره در رفت و حساس شد.

این کارشناس مسایل فرهنگی با ذکر این نکته که مسجد صرفا محل عبادات معمولی مانند نماز جماعت و سخنرانی و ... نیست، اظهار کرد: باتوجه به شرایطی که هم در دوران صدر اسلام و هم در دوران انقلاب داشتیم وظیفه و رسالت مسجد بالاتر از صرفا نماز جماعت بود بلکه گردآوری جوانان، استقبال از جوانان و فعال کردن آنها در تحولات سیاسی و اجتماعی که همواره در جامعه ما مطرح بوده یکی دیگر از وظایف و نقش‌های اصلی مساجد است.

مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود به گسترش و سرعت ارتباطات در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: رسالت مساجد این است که وارد چنین صحنه‌هایی شود و اجازه ندهد این فضا به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد ونباید فراموش کنیم که این جوانان هستند که باید مساجد را مدیریت و اداره کنند وتا زمانی که در مساجد پیرپرستی رایج است، جوانان به مسجد نمی‌آیند.

لازم بذکر است این جلسه هم اندیشی که باحضور فعالان فرهنگی در موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود تشکیل گردید.

خاطر نشان می شود چند سالی است که دهه آخر ماه شعبان المعظم (۲۰ تا ٢٩ شعبان) به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده و فلسفه آن بازشناسی کارکردها و ظرفیت‌های مغفول مساجد و آماده‌کردن خانه‌های خدا برای حضور عبادت‌کنندگان و ورود به ماه مبارک رمضان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها