خبرهای داغ:
نظارت بر مدارس برعهده ادارات آموزش‌وپرورش نواحی و مناطق است اما اگر مواردی باشد که به اداره‌کل منعکس شود، قطعاَ پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۶۰۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از اهواز، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان در خصوص وضعیت قبولی دانش‌آموزان استان در امتحانات خرداد، گفت: نتیجه نهایی قبولی یا عدم قبولی پس از اجرای طرح مداخله برای دانش‌آموزان نیازمند به تلاش بیشتر، در شهریورماه اعلام می‌شود.


اردشیر شجاعی با بیان این‌که امتحانات پایانی دوره ابتدایی به اتمام رسیده است، اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در برخی از دروس نتیجه امتحانات آن‌ها "نیاز به تلاش" باشد، تحت پوشش طرح مداخله قرار می‌گیرند و پس از اجرای این طرح نتیجه نهایی قبولی یا عدم قبولی دانش‌آموزان در شهریورماه اعلام می‌شود.

 وی افزود: امتحانات در دوره ابتدایی به‌صورت ارزشیابی توصیفی انجام می‌شود به همین دلیل دیگر نتیجه امتحانات در قالب رقمی و کمی نیست؛ در ارزشیابی کیفی- توصیفی، فرآیند آموزش و ارزیابی به‌طور هم‌زمان انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان در خصوص جزئیات اجرای طرح مداخله گفت: در گذشته ارزشیابی به‌صورت کمی انجام می‌شد، به همین دلیل معلم در شهریورماه یک امتحان به‌اصطلاح "قلم کاغذی" از دانش‌آموز می‌گرفت و سپس اعلام می‌شد که دانش‌آموز مجاز به صعود پایه بعدی است یا خیر، اما اکنون در قالب طرح مداخله معلم یک هفته به دانش‌آموزی که نیاز به تلاش بیشتر داشته باشد، آموزش می‌دهد و در هنگام آموزش ارزیابی نیز انجام می‌شود.

شجاعی تصریح کرد: در دوره ابتدایی چیزی تحت عنوان نمونه‌سؤالات وجود ندارد. در حال حاضر آزمون‌های "قلم کاغذی" تنها یک شاخص در ارزشیابی محسوب می‌شود و معلم در بررسی نهایی شاخص‌های متعددی را مورد ارزیابی قرار داده، بر اساس تمام این شاخص‌ها نتیجه را اعلام می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان گفت که نمره آزمون کاغذی، نتیجه نهایی خواهد بود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر آزمون‌ها و تخلفات احتمالی آموزشی در مدارس، با بیان این‌که نظارت بر فرآیند آموزش وظیفه مدیران مدارس است، عنوان کرد: نظارت بر مدارس برعهده ادارات آموزش‌وپرورش نواحی و مناطق است اما اگر مواردی باشد که به اداره‌کل منعکس شود، قطعاَ پیگیری می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها