بايد نيازها و مطالبات رفاهي بانوان شاغل بصورت منطقي دنبال شود تا ضمن ايجاد انگيزه بيشتر در بكارگيري بانوان ، رفاه نسبي اين قشر را بدنبال داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۹۰۶۷۴
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نخستين جلسه كارگروه امور بانوان و خانواده استان به دونقش دولت بعنوان کارفرمای كاركنان دستگاههاي اجرايي و هم بعنوان تامين كننده رفاه اجتماعي براي آحاد ملت اشاره و گفت: دولت به نمايندگي از ملت به ارائه خدمات در حوزه هاي مختلف مي پردازد و نمي تواند براي كاركنان خود خدمات ويژه تري در مقابسه با دیگر آحاد جامعه ایجاد نماید و اساسا برنامه های رفاه اجتماعی دولت باید آحاد جامعه را شامل شود.

مهندس انصاري از مسئولان امور بانوان در دستگاههاي اجرايي خواست تا در بيان توقعات و مطالبات رفاهي بانوان شاغل در دولت به تفكيك دو نقش دولت توجه داشته باشند و در بررسی نیازها و مطالبات بانوان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده باید به نیازها و مطالبات تمامی بانوان استان پرداخته شود نه صرفا کارکنان دولت.

وی همچنين با بيان اين مطلب كه تمامي توقعات رفاهي بانوان شاغل در دستگاههاي اجرايي امكان برآورده شدن ندارند، تصریح کرد: برآورده نمودن تمامي توقعات رفاهي بانوان شاغل لزوما همواره به نفع اين قشر نخواهد بود و موجب مي شود مديران دولتي در گزينش نيروهاي شاغل و نیز واگذاری مشاغل مدیریتی تمايل كمتري به جذب بانوان داشته باشند و اين امر ورود زنان به نظام اداري كشور را محدودتر خواهد نمود.

استاندار زنجان اظهار داشت: بايد نيازها و مطالبات رفاهي بانوان شاغل بصورت منطقي دنبال شود تا ضمن ايجاد انگيزه بيشتر در بكارگيري بانوان ، رفاه نسبي اين قشر را بدنبال داشته باشد. وي در ادامه به نقش بانوان در تحقق جهت گيري هاي اقتصاد مقاومتي اشاره نمود و گفت :يكي از جهت گيري هاي اقتصاد مقاومتي ترويج استفاده از كاﻻها و توليدات باكيفيت داخلي است كه اين امر با توجه به نقش مديريتي بانوان در تهيه اقلام مصرفي خانوار بر عهده اين قشر مي باشد.

مقام عالي استان همچنين بخش عمده توسعه كسب و كار خانگي و مشاغل خرد را از ديگر حوزه هاي مشاركتي بانوان عنوان نمود و اظهار داشت :با ترغيب بانوان به فعاليت در حوزه مشاغل خانگي و توسعه اين بخش مي توان نقش بانوان را در بهبود اقتصاد و معيشت خانوار موثرتر نمود تا در اقتصاد خانواده ها شاهد ایجاد افزایش درآمد خانوار باشيم.

انصاري در ادامه خاطرنشان كرد :به تمامي دختران و بانوان جامعه كه به تحصيل در حوزه هاي مختلف مي پردازند امكان جذب همه آنان در دستگاههاي دولتي وجود ندارد و تنها عده محدودي ساﻻنه در دستگاههاي اجرايي مشغول به كار مي شوند و باقي افراد بايد به اشتغال در ساير حوزه هاي اجتماعي و اقتصادي جامعه بپردازند.

وي با بيان اين مطلب كه بايد با انتخاب بانوان فعال بعنوان مديران و سرپرستان بخش هاي مختلف دستگاههاي اجرايي امكان بروز قابليت هاي مديريتي در اين قشر از افراد جامعه فراهم شود، تصريح نمود: در كنار ترغيب مديران به استفاده بهتر از نيروهاي شاغل زن در دستگاههاي اجرايي، بانوان اين دستگاهها نيز بايد اشتياق، علاقمندي و توانايي هاي خود را در ارتقاء جايگاه مديريتي خود نشان دهند و قابليت هاي خود را ارتقاء بخشند.

استاندار زنجان در پايان ضمن تاكيد بر اجراي صحيح تصميمات دولتي در جهت تداوم بخشي به اين فعاليت ها، خاطرنشان نمود :اقداماتي كه در جهت ايجاد اشتغال و كارآفريني بانوان انجام مي شود بايد بصورت صحيح و جدي پيگيري شوند و بانوان نيز بايد در خصوص فعاليت هاي اقتصادي تنها دنبال جذب در دستگاههاي دولتي نباشند.

همچنین در ادامه اين جلسه از كارگروه تخصصي بانوان و خانواده، نمايندگان بانوان شاغل در دستگاههاي اجرايي به بيان ديدگاهها و مطالبات خود پرداختند.

گفتني است، در پايان از چند دهيار نمونه استاني نيز با حضور استاندار زنجان تقدير بعمل آمد.

ارسال نظرات