عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

همه مسوولان قوای سه‌گانه باید شرمنده معضل بیکاری در کشور باشند

همه مسوولان قوای سه‌گانه باید شرمنده معضل بیکاری باشند. آنچه که به عنوان شرم نظام مطرح شد در حقیقت می تواند چند دستاورد اجرایی داشته باشد اولا تولید مداری باید در همه سطوح توسط قوه مجریه و دیگر نهادها و بنیادها تعقیب شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۷۲۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

ایرج ندیمی نماینده سابق مردم لاهیجان و عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال جوانان اظهار داشت: آنچه که به عنوان شرم نظام مطرح شد در حقیقت می تواند چند دستاورد اجرایی داشته باشد اولا تولید مداری باید در همه سطوح توسط  قوه مجریه و دیگر نهادها و بنیادها تعقیب شود.

وی افزود: باید همه مسوولان قوای سه‌گانه باید شرمنده معضل بیکاری در کشور باشند. کل حکومت باید نسبت به احساس بیکاری احساس مسئولیت کنند؛ معنای این حرف اینست که 3 اتفاق را باید پیگیری شود اتفاق اول در رابطه با رفع موانع داخلی است یعنی به هر صورت ما نمی توانیم تنها به داخل برای رفع مشکل یا به خارج مراجعه کنیم بلکه باید روش اطلاعاتی توامانی با محوریت داخل وجود داشته باشد.

ندیمی گفت: موضوع رفع موانع بسیار مهم است و باید طبق دستورالعمل آیین‌نامه یا قانون باشد. دومین موضوع تامین منابع بوده یعنی اینکه فرصت و جذابیت ایجاد شود معنی جذابیت از لحاظ شرایط اقتصادی و به جهت مباحث مربوط به اقدام  و عمل مهم است .

وی ادامه داد: بازار سرمایه در رقابت با بانک است و رونق بورس هم می‌تواند به اشتغال کمک کند. باید قبول کنیم شرایط حاد و بحرانی قدم های ویژه می خواهد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در رابطه با اشتغال و صادرات باید با هر مانعی مبارزه و اصل رفع مشکلات باشد بنابراین نمایندگان باید با اصلاح قوانین بخش عمده ای را به نظارت بگذرانند و کمتر به افزایش قانون بپردازند. همانطور که رهبر معظم فرمودند باید به منافع ملی فکرکرده و طبیعتا وقتی مسئله نظام است از نهادها و قراردها نباید خودشان را کنار بکشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار