مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل مطرح کرد

آغاز فعالیت اردوهای طرح هجرت بعداز ماه مبارک رمضان

بعد از اتمام ماه مبارک رمضان این اردوها به مدت 2 ماه برگزار خواهد شد که کارهای پشتیبانی و اعزام این اردوها با هماهنگی ادارات در جلسات استانداری مطرح و انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۹۰۷۶۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل در خصوص اردوهای طرح هجرت دانش آموزی اظهار داشت: برای سال 95، اردوهای طرح هجرت 1 ، 3، 7 و 10روزه در نظر گرفته ایم که تعداد آن ها حدودا 2 هزار نفر بوده و نسبت به سال گذشته 10 افزايش یافته است.

سرهنگ پاسدار، عظیم سرداری با اشاره به فعالیت های اردوهای طرح هجرت افزود: فعالیت این طرح در عرصه های عمرانی و سازندگی، کشاورزی، اقتصاد مقاومتی، بهداشتی و درمانی، علمی و آموزشی، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، برگزاری یادواره های شهدا که عمدتا در مناطق محروم روستایی انجام می شود می باشد.

وی هدف از اجرای این طرح را پر کردن اوقات فراغت، خدمت رسانی به مردم، آشنایی جوانان با فرهنگ کار، تلاش دسته جمعی و کمک به دولت عنوان کرد.

سرداری تصریح کرد: عرصه مخصوص دانش آموزان مربوط به مرمت، زیباسازی و بهسازی مدارس است که علاوه بر این در کنار فعالیت های عمرانی و کشاورزی، بحث خود سازی اعضای شرکت کننده نیز مد نظر است که ویژه برنامه هایی را ازجمله حلقه های تربیتی صالحین در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در خصوص نحوه و مهلت نام نویسی چنین اظهار کرد: ثبت نام از اردیبهشت ماه شروع شده و کسانی که علاقه مند به ثبت نام هستند می توانند نسبت به نام نویسی به واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی اداره آموزش و پرورش مراجعه کنند که این طرح ( طرح اردوهای هجرت ) برای دانش آموزان متوسطه دوره دوم اعم از (خواهران و برادران) برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص اردوهای جهادی نیز چنین گفت: علاقه مندان برای ثبت نام به اردوهای جهادی، می توانند به دفاتر بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و رده های بسیج محلات اعم از (خواهران و برادران) مراجعه و نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

سرهنگ پاسدار، سرداری در خصوص زمان شروع این اردوها گفت: بعد از اتمام ماه مبارک رمضان این اردوها به مدت 2 ماه برگزار خواهد شد که کارهای پشتیبانی و اعزام این اردوها با هماهنگی ادارات در جلسات استانداری مطرح و انجام شده است که اعزام و سازماندهی با مسئولیت بسیج و هر گونه پشتیبانی و حمایت طبق مصوبه مجلس بر عهده دستگاه های دولتی می باشد.

وی در پایان گفتگوی خود با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل به برخی پروژه های انجام شده سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 94 در چندين عرصه مختلف، بسيج سازندگي توسط گروه هاي جهادي اقدامات قابل توجهي را انجام داده اند كه مي توان به 57 پروژه كوچك عام المنفعه احداث و يا تكميل شده، رنگ آميزي 69 مدرسه با متراي بيش از 50 هزار متر مربع، مرمت و زيبا سازي در طرح هجرت توسط دانش آموزان و...اشاره نمود.

ارسال نظرات