کارشناس برجسته مسائل خانواده در یزد پایین بودن سواد رسانه‌ای در مقابل رسانه‌ها را از آسیب‌های جدی جامعه برشمرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی یکی از رسانه‌های به روز جامعه می باشند که می‌توانند مشکلات جدی را بر پیکره خانواده وارد سازد.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۰۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری؛ با اشاره به آسیب‌های جدی رسانه‌ها بر پیکره خانواده‌ها، گفت: نقش رسانه‌ها بر سرنوشت خانواده وجامعه، آن‌چنان مهم است که می‌تواند افراد یک جامعه را به سوی تعالی ویا سقوط سوق دهد.

دهقان چناری با بیان اینکه امروزه با ورود وسایل پیشرفته ارتباطی مدرنیته بسیاری از کارهای ارتباطی بیش از بیش راحت شده واطلاعات به آسانی در اختیار افراد قرار می‌گیرد، اظهار داشت: باید توجه داشت علاوه‌بر آثار مثبت رسانه‌های ارتباطی، نقش رسانه‌ها در قبال آسیب‌های اجتماعی، غیر قابل انکار است؛ چرا که می‌تواند آسیب‌های جدی را بر پیکره خانواده وجامعه وارد سازد.

وی در رابطه با برنامه‌هاي تخريبي و نابهنجار اين ابزار قدرتمند بر افكار عمومي خاطرنشان کرد: هدف شبکه‌های ماهواره‌ای چیزی جز تغییر الگوی نگرشی ورفتاری خانواده‌ها نیست؛ از این رو برای تقويت فرهنگ خودي، لازم است دفاع از ارزش‌هاي ملي، ارتقاء سطح آگاهي افراد، ترويج زندگي معنوي وتقوا، ترويج الگوهاي رفتاري صحيح در خانواده و جامعه را در زندگی نهادینه سازیم.

این کارشناس مسائل خانواده پایین بودن سواد رسانه‌ای در مقابل رسانه‌ها را از آسیب‌های جدی جامعه برشمرد و افزود: شبکه‌های اجتماعی یکی از رسانه‌های به روز جامعه می باشند که می‌توانند مشکلات جدی را بر پیکره خانواده وارد سازد؛ لذا تبيين صحيح پيامدهاي منفي شبکه‎‌های اجتماعی براي جوانان و والدين آنها با بهره مندي از مطبوعات، رسانه‌ها، انجمن اوليا و مربيان مدرسه می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی در رابطه با بیانات امام خامنه‌ای درباره خطر «ولنگاری فرهنگی» گفت: تذکر جدید رهبر انقلاب درباره ولنگاری فرهنگی، یک نوع تلنگر وهشداری برای مسئولان است که اگر از سوی مدیران فرهنگی نادیده گرفته شود، عرصه فرهنگی کشور را با بحران‌های جدی مواجه خواهد کرد.

دهقان چناری با بیان اینکه جنگ نرم، به دلیل عدم نیاز به ابزارهای فیزیکی، به دنبال آن است که در مسافت‌های دور نقشه‌های خود را عملی سازد، تصریح کرد: باید توجه داشت رسانه‌ها یک سویه عمل می‌کنند؛ به گونه‌ای که بدون اینکه افراد متوجه شوند آنها را به انواع بیماری‌های روحی وروانی دچار سازند.

این استاد حوزه ودانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نقش رسانه‌ها امروز در جامعه زیاد شده است و حتی می‌توان گفت از نهادهای مدنی قدرت بیشتری دارد، لذا با «دلسوزانه عمل نمودن نهادهای علمی وفرهنگی » می‌تواند تأثیرگذار واقع شود.

ارسال نظرات