نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: عمل به قرآن موجب نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه می شود
کد خبر: ۸۶۹۰۹۲۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی در مراسم افتتاح جمع خوانی و جزءخوانی قرآن کریم در خرم آباد، گفت: مسئله بسیار مهمی که امروز برای ما یک ضرورت است این است که سبک زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شود و این جزء با عمل به قرآن تحقق نمی یابد.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) نیز در وصیت نامه خود انسان ها را برای عمل به قرآن کریم سوگند داده است، افزود: انس با قرآن سبب زیبا شدن زندگی می شود و با این حال ما به دنبال این هستیم که سبک زندگی مان سبک قرآنی باشد و البته تاکید رهبر معظم انقلاب هم بر این است که افراد سبک زندگی قرآنی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اولین وظیفه مسلمانان قرائت قرآن است، گفت: تلاوت قرآن زمینه ساز یاد خداست، سبب نورانیت می شود و شفاست.

میرعمادی با اشاره به اینکه جمع خوانی قرآن به ابتکار صدا و سیما به عنوان یک سنت حسنه در کشور رواج یافت، اظهار کرد: اجرای این برنامه در واقع تبعیت از سیره پیامبر(ص) است. پیامبر اکرم (ص) قرائت قرآن را برترین عبادت ها دانسته است.

وی با بیان اینکه حضور بر سفره پر کرامت قرآن در ماه مهمانی خدا بهترین پذیرایی است، اضافه کرد: قرآن بهترین کلام، بهترین همنشین و بلیغ ترین موعظه است که زنده کننده دلها و بازدارنده از گناهان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اثر تلاوت قرآن فقط زنده کردن دل نیست؛ بلکه در افزایش معنویت و نورانیت، شفا بخشیدن و رفع مشکلات جامعه نیز اثرگذار است.

میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) به امت خود سفارش کرد که ای فرزندان و امت من از قرائت قرآن غفلت نکنید، تصریح کرد: جوانی که به دنبال قرآن می رود به دنبال معصیت نخواهد رفت چون در محضر قرآن بوده است.

وی افزود: آنچه مهم است تاثیر قرآن بر دل، جان و عمل انسان است.


ارسال نظرات