معاون فرهنگی و آموزش کمیته امداد استان مرکزی گفت: سال گذشته 14 میلیارد و 375 میلیون ریال برای هزینه‌های تحصیلی و کمک هزینه شهریه دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در استان مرکزی پرداخت شد.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۵۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

ناصر ناصری‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به عملکرد این معاونت در سال گذشته اظهار داشت: یک‌هزار و 256 دانشجو در سطح استان مرکزی از خدمات کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استفاده می‌کنند که خدمات ارائه شده به این تعداد دانشجو معادل 12 میلیارد و 417 میلیون و 159 هزار ریال بوده است.

وی افزود: مبلغ پرداخت شده به این تعداد دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد در قبال کمک هزینه شهریه و کمک هزینه تحصیلی بوده است، برای آنکه دانشجویان گرایش به رشته‌هایی که آینده کاری تضمینی شده‌ای ندارد پیدا نکنند با رویکرد جدید این نهاد حمایتی کمک هزینه رشته‌هایی پرداخت می‌شود که دست کم در بحث اشتغال آینده بهتری دارند.

معاون فرهنگی و آموزش کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه دانش‌آموزی 5 هزار و 716 نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند که سال گذشته خدماتی معادل یک‌میلیارد و 957 میلیون و 842 هزار ریال برای این تعداد پرداخت شد.

ناصری‌دوست با اشاره به بحث آموزش خانواده‌های تحت پوشش این نهادحمایتی گفت: در آموزش‌های چهره به چهره و آموزش‌های گروهی خانواده‌های تحت حمایت 10 هزار و 298 نفر اولویت‌بندی شد با هزینه‌ای معادل 3 میلیارد و 208 میلیون و 104 هزار ریال از آموزش‌های لازم در بحث خانواده، بهداشت و... برخوردار شدند.

وی افزود: هزینه 2 میلیارد و 116 میلیون و 35 هزار ریال در حوزه مشاوره برای مددجویان این نهاد حمایتی صرف شد که این مشاوره‌ها در حوزه اشتغال، تحصیل، پزشکی و... بوده است.

معاون فرهنگی و آموزش کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: 34 دانش‌آموزی بی‌سرپرست یا دانش‌آموزانی که با کمبود خدمات آموزش و پرورش ناچار به حضور در این خوابگاه شده‌اند در خوابگاه دانش‌آموزی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) که در شهرستان خمین است از خدمات خوابگاهی بهره‌مند می‌شوند که هزینه نگهداری و خدمات ارائه شده در این خوابگاه شبانه‌روزی برای این تعداد دانش‌آموز معادل یک‌میلیارد و 237 میلیون و 150 هزار ریال بوده است.

ناصری‌دوست در پایان خاطرنشان کرد: سه هزار و 81 نفر نیز از کلاس‌های آموزشی و فضای کانون‌های فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استفاده کردند که سه میلیارد و 825 میلیون و 25 هزار ریال هزینه شد همچنین در حوزه فرهنگی 2 هزار و 319 نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی و سیاحتی با هزینه‌ای معادل 2 میلیارد و 120 میلیون و 587 هزار ریال اعزام شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات