رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن:

بهترین ذکر خداوند، ‌ذکر عملی است/ گناه نکردن نوعی ذکر عملی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن گفت: بالاترین و بهترین ذکر خداوند، ‌ذکر عملی است و ذکر عملی نیز همان گناه نکردن است و اگر بتوانیم ذکرهای زبانی داشته باشیم و ذکر عملی یعنی رفتار و عمل خود را نیز کنترل و مدیریت کنیم، ‌این بالاترین ذکر خداوند است.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۶۲
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، اظهار کرد: بندگی و معنویت در ماه مبارک رمضان به اوج خود می رسد، و این ماه، ماه میهمانی خدا است؛ البته این میهمانی با میهمانی‌های بشری متفاوت است و چون در ضیافت الهی، روح عبودیت و معنویت جاری است، در آن از بندگان با مغفرت الهی پذیرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، فرصتی برای تمرین بندگی است و اگر کسی در این ماه تمرین کند که بنده خدا باشد و غیر از خدای سبحان در برابر دیگران تعظیم نکند، به بهترین توشه رسیده است تصریح کرد: انسانی که در ماه رمضان، خداوند را درست پرستش کند، دیگر خود را تنها احساس نمی‌کند چرا که به جریانی متصل شده است که همه چیز به دست اوست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان از جنبه‌های اجتماعی و فرهنگیِ بسیار بالایی نیز برخوردار است به طوری که در این ماه، صله رحم، دستگیری از ضعفا و کمک به یتیمان ثواب مضاعفی دارد.  

امام جمعه موقت شهرستان شفت، نزدیک شدن به تقوای الهی را بزرگترین و بهترین اثر روزه در آیات الهی دانست و اذعان داشت: طبق احادیث و روایات، روزه گرفتن در فصل تابستان، سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

وی عنوان کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان این فرصت را به انسان داده است که با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش، قبل از اینکه او را محاسبه کنند خود به محاسبه اعمال خویش بپردازد و انسان می‌تواند با دعا و نیایش، زمینه صیقل دادن روح از گناهان را برای درک نورهای رحمت که بر دل انسان‌های موحد و مؤمن می‌تابد فراهم سازد.

حجت‌الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به اینکه شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت‌ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم، تصریح کرد: خداوند همواره به تعالی معنوی مخلوقات خود توجه دارد و اگر کسی به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند، در حقیقت از نور به ظلمات گریخته است.

وی ابراز داشت: بالاترین و بهترین ذکر خداوند، ‌ذکر عملی است و ذکر عملی نیز همان گناه نکردن است و اگر بتوانیم ذکرهای زبانی داشته باشیم و ذکر عملی یعنی رفتار و عمل خود را نیز کنترل و مدیریت کنیم، ‌این بالاترین ذکر خداوند است.

این کارشناس حوزه دین تاکید کرد: باید در کنار ختم قرآن به تفکر و تدبر در آیات الهی توجه ویژه صورت گیرد و گاهی تأمل در یک آیه می‌تواند سرنوشت یک انسان را تغییر دهد و او را متحول سازد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن عنوان داشت: ادعیه ماه رمضان مانند یک گنجینه است، چرا که در این دعا‌ها، ائمه اطهار (علیهم السلام) راه ارتباط با خداوند را آموختند و با خواندن و تأمل در آن‌ها می‌توان به خدا نزدیک‌تر شد و دعا در ماه مبارک رمضان فرصتی است که خداوند برای بندگان خود فراهم کرده است و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار