تلاوت قرآن کریم، در همه حال ارزشمند است، چراکه قرآن، کلام خداست و خواندن همه سوره‌ها، فضیلت و ثواب دارد.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۸۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان گفت: تلاوت قرآن کریم، در همه حال ارزشمند است، چراکه قرآن، کلام خداست و خواندن همه سوره‌ها، فضیلت و ثواب دارد، در عین حال، خواندن بعضی از سوره‌ها در بعضی مواقع به دلیل مصالحی که خداوند و چهارده معصوم(ع) از آن آگاه هستند ثواب بیشتری دارد.

حجت الاسلام احمد نیک نام لاله افزود: قرائت کتاب آسمانی رشد و پرورش روح و روان انسان را موجب می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: قرآن فقط خواندن آیات نیست، بلکه خواندن مقدمه‌ای برای فهم قرآن بوده و درک آن نیز مقدمه‌ای برای محقق ساختن دستورهای آن در زندگی فردی و اجتماعی است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان به جزء خوانی قرآن کریم در این استان اشاره کرد و تصریح کرد: از ساعت 12 ظهر سه شنبه در امامزاده ابراهیم(ع) و ساعت 18 نیز در حسینیه اعظم شهر زنجان جزء خوانی آغاز می شود.

حجت الاسلام نیک نام لاله یادآورشد: قرائت جزء خوانی قرآن در امامزاده ابراهیم(ع) شهر سجاس، امامزاده اسماعیل(ع) شناط و زید الکبیر(ع) ابهر از ساعت 18:30، بقعه قیدار نبی(ع)، امامزاده عوف(ع) و هاشم(ع) شهر آب بر بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

وی افزود: جزء خوانی قرآن در شهر زرین آباد نیز در مسجد فاطمه الزهراء(س) این شهر بعد از نماز ظهر و عصر خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان گفت: جزء خوانی این کتاب آسمانی در ساعت های بیان شده هر روز برگزار و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام نیک نام لاله ادامه داد: جزء خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان هر روز به صورت زنده از شبکه استانی پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه اول ماه رمضان سخنران بعداز نماز ظهر و عصر امامزاده ابراهیم روحانی اعزامی از قم خواهد بود که این روحانی استاد برجسته اخلاق کشور است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان گفت: در روزهای 11 و 12 ماه مبارک رمضان نیز مردم مومن و روزه دار شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان میزبان قاری قرآن از کشور مصر خواهند بود.

حجت الاسلام نیک نام لاله به پنج مبلغ اعزامی غیر بومی از استان قم توسط اوقاف و امور خیریه به شهرهای استان زنجان اشاره کرد و افزود: دو روحانی از این تعداد در شهرستان طارم و در شهرستان‌های ابهر، قیدار و زنجان نیز هر کدام یک مبلغ در نیمه دوم ماه رمضان به منظور تبلیغ اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات