رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابهر:

زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در زندگی با نامگذاری کوچه‌ها

نامگذاری کوچه‌ها و معابر یکی از سنت‌های خوب در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در زندگی روزمره است.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۹۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابهر گفت: ادامه راه شهدا فقط محدود به نام‌گذاری کوچه‌های شهر نیست و باید تلاش شود تا ایثار این زندگان جاوید برای همه اقشار جامعه به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب به خوبی تبیین شود تا بتوان گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی برداشت.

عارف صدری افزود: نامگذاری کوچه‌ها و معابر یکی از سنت‌های خوب در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در زندگی روزمره است، هر‌چند نباید راه شهدا را فقط در تابلوهای نام‌گذاری زنده نگه داریم‌ بلکه باید با تاسی به راه و هذف آنها بتوانیم دینی که به آنها در پاسداری از کشور و ارزش‌های اسلامی داریم را به خوبی ادا کنیم.

وی در‌ خصوص نحوه نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر به نام شهدا، اظهار داشت:‌ در صورت وجود شهید در یک کوچه، با رضایت والدین و خانواده شهید نام او به شهرداری و شورای شهر پیشنهاد شده و پس از تصویب نام‌گذاری صورت می‌گیرد که در صورت وجود دو یا چند شهید معمولا نام اولین شهید در اولویت قرار دارد.

صدری با اشاره به اینکه ابهر ۴۰۰ شهید و ۹۰۰ جانباز سرافراز دارد، تاکید کرد: شهدا و جانبازان شهرستان ۱۰ درصد از آمار کل شهدا و جانبازان استان زنجان را از آن خود کرده‌اند و طبق پیشنهاد شورای شهر ابهر ساخت باغ موزه شهدا در جوار مزار شهدای گمنام در دستور کار شورا قرار گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابهر خاطرنشان کرد:‌ برگزاری برنامه‌های مناسبتی و معرفی شهدا به‌ویژه برای نسل سوم و چهارم که خاطره‌ای از چرایی و چگونگی انقلاب و تلاش‌هایی که برای رسیدن به این ارزش‌ها صورت گرفته است می‌تواند گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

ارسال نظرات