خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری استان فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی گفت: هر موضوعی که مقام معظم رهبری بیان کنند در حکم مطالبه از مسئولان است و به همین دلیل نخستین قرارگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در استان فارس راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۱۱۳۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

محمد کرم‌اللهی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بی‌اهتمامی و ولنگاری فرهنگی در جامعه اظهار داشت: بی‌برنامگی در عرصه فرهنگ، نگاه نقطه‌ای و کار پروژه‌ای از جمله دلایل این عدم اهتمام و ولنگاری شده است.

وی با بیان اینکه هر فرمایش مقام معظم رهبری در حکم مطالبه از مسئولان فرهنگی است، گفت: حوزه هنری استان فارس برای پاسخ به این مطالبه و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان فارس اقدام به راه‌اندازی نخستین قرارگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان فارس افزود: این قرارگاه با هدف رصد وضعیت موجود، ارائه کارکردهای نافع و ساماندهی فعالیت‌های هنری و فرهنگی استان فارس راه‌اندازی می‌شود.

کرم‌اللهی با بیان اینکه عدم شناخت پیکره بیرونی فرهنگ و عدم توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی فرهنگ یکی دیگر از علل ولنگاری فرهنگی است، خاطرنشان کرد: باید شناخت و قدرت انتقال شناخت در زمینه فرهنگ و هنر به وجود آید و این امر جز با یک قرارگاه فرهنگی واحد محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این قرارگاه واحد کارها‌ی پروژه‌ای و نقطه‌ای عرصه فرهنگ را مستمر می‌کنند و با شناخت و برنامه‌ریزی دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری را مد نظر قرار می‌دهد.

رئیس حوزه هنری استان فارس با اشاره به هجمه آشکار دشمنان در مقولات فرهنگی بیان کرد: دشمن روی کلیت فرهنگ شناخت کامل دارد و تلاش می‌کند به طرق مختلف از جمله مقوله آزادی به فرهنگ ضربه بزند که نتیجه سهل‌انگاری آزادی در فرهنگ منجر به ولنگاری فرهنگی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها