خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر رهبری شایسته بالای سر این ملت نبود معلوم نبود چه بر سر این ملت آمده و چه معضلات و مشکلاتی گریبان این ملت را گرفته بود.
کد خبر: ۸۶۹۱۱۴۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
آیت‌الله اسدالله ایمانی اظهار داشت: امام راحل پس از انبیا و اوصیای آنان شخصیت بی‌نظیری بود که توانست در کشور، منطقه و جهان تحول و تغییر ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه باید ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) آنچنان که هست و بوده باید حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کرد خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم چهره ملکوتی امام خمینی (ره) و اصالت‌های او را از تحریف و دگرگونی حفظ کنیم جهت انقلاب را حفظ کردیم و اجازه ندادیم انقلاب از جهت اصلی خود انحراف پیدا کند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مشتاقان عالم و نسل‌های آینده که افکار و اندیشه‌های این مرد اثرگذار را مطالعه می‌کنند و به آن می‌رسند با حفظ اصالت‌های او بهتر می‌توانند در رابطه با آینده خود تصمیم‌گیری کنند.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه امام راحل همانگونه که قبل از زمان خود حرکت می‌کرد به زمان خود هم محدود نبود و به زمان‌های آینده متعلق است عنوان کرد: امام خمینی (ره) از چهره‌های تاریخ‌ساز جهان بشریت است و این افتخار برای جامعه تشیع است که در عصر جاهلیت مدرن چنین چهره‌ای ارزشمند را به دنیا ارائه کرده و جامعه بشری در آینده بهتر می‌توانند با افکار و اندیشه‌های او آشنایی پیدا کنند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه عصر روز چهاردهم خرداد سال 1368 روز معرفی و تعیین شخص حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از سوی مجلس خبرگان رهبری دوره اول به عنوان رهبر انقلاب اسلامی بود بیان کرد: 27 سال از این امامت، ولایت و رهبری پر از فراز و فرود سپری شده است.

وی با بیان اینکه هر لحظه و هر روز از این 27 سال تمام جهان، منطقه و کشور با حادثه‌ای روبه‌رو بوده است گفت: از این طوفان‌ها عبور کردن و کشتی انقلاب را به ساحل امن هدایت کردن مسئولیتی بود که خدای متعال به عهده این فرزند معنوی امام راحل گذاشتند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ویژگی‌های مدیریتی رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف و گوناگون قابل بحث و بررسی است افزود: یک ویژگی برای چهره‌های بلند تاریخی به نام مدیریت بحران است یعنی این افراد بحران‌هایی که اتفاق می‌افتد را به خوبی مدیریت کرده و در مسیر صحیح هدایت می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری به برخی از این بحران‌ها در سطح جهان و منطقه اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا این بحران‌ها را برای نابودی و از بین بردن ایران ایجاد کرده بود ولی با مدیریت رهبر معظم انقلاب همه این توطئه‌ها خنثی شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه سال 76 تا 79 آمریکا و غرب طرحی را راه‌اندازی و دنبال کردند که ایران به شکل شوروی اداره شود تصریح کرد: یعنی ایران به کشورهای مختلف تقسیم و به شکل اتحاد جماهیر توسط ایران مدیریت شود و هر بخش و استان طبق آن محیط و مجموعه نظرات خود را دنبال کند، دشمنان انقلاب می‌خواستند وحدت ملی ما را از این طریق بگیرند و این طرح با مدیریت مقام معظم رهبری از بین رفت.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه دادگاه میکونوس یک بحران جهانی بود تا سیاست خارجی کشورمان را تحت تاثیر و انفعال قرار دهند بیان کرد: در این دادگاه مسئولان ارشد نظام را محکوم اعلام کردند اما در این مسیر نیز مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی این بحران را به خوبی مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه سومین بحرانی که در منطقه رخ داد حمله عراق به کویت و حمله آمریکا به عراق بود که هر دو از قبل طراحی شده بود عنوان کرد: می‌خواستند این حملات و درگیری‌ها را به ایران تسری دهند و ایران را درگیر جنگ کنند.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: در داخل نیز برخی به این عنوان که باید از صدام دفاع کرد این موج را ایجاد کردند که باید ایران از عراق دفاع کند اما این بحران و فتنه نیز مدیریت شد و رهبری معظم انقلاب اجازه ندادند از این بحران به ایران آسیبی وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس چهارمین بحران را بحران گسترش موج تکفیر و تروریست‌ها در مرزهای شمالی و غربی و شرقی ایران عنوان کرد و افزود: استکبار اینها را بیخ گوش ما قرار داد اما تا به امروز خدای متعال این کشور را نگاه داشته و مدیریت رهبری انقلاب نیز امنیت پایدار برای این کشور به ارمغان آورده است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه بحران‌هایی در طول 27 سال ولایت حضرت امام خامنه‌ای در کشور و منطقه و جهان اتفاق افتاد که مدیریت هر کدام از آنها هنر بود و هنرنمایی خاطرنشان کرد: فتنه 78 که فتنه براندازی نظام بود مدیریت شد، بحران کوی دانشگاه که با هدف جداسازی دانشجویان از بدنه جامعه توسط معظم له مدیریت شد و بحران‌سازی‌های مجلس ششم که به تحصن نمایندگان انجامید و به خروج برخی از حاکمیت منتهی شد نیز مشکلاتی به دنبال داشت و مقام معظم رهبری نیز از این بحران به خوبی جامعه ما را عبور داد.

وی با اشاره به اینکه بحران آقای منتظری و آقای آذری که از سوی دشمنان ابزار قرار گرفته بودند تا اهداف آنان را دنبال کنند اما نتوانستند به آن اهداف برسند تصریح کرد: بحران قتل‌های زنجیره‌ای که با طراحی پیچیده و حساب شده برای زیر سوال بردن دستگاه‌های امنیتی کشور به وجود آمده بود نیز به خوبی توسط رهبر معظم انقلاب مدیریت شد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بحران سال 88 و فتنه 88 که مقابله با رأی مردم بود و 8 ماه کشور را معطل کرد یکی از مهم‌ترین بحران‌هایی بود که در زمان ولایت مقام معظم رهبری رخ داد عنوان کرد: عبور از این بحران‌ها کار ساده‌ای نبود و هر یک از این بحران‌ها می‌توانست کشور را به زانور درآورد و نظام را ساقط کند اما رهبر انقلاب به سادگی و به خوبی کشور را از این گرفتاری‌ها نجات داد و رهایی بخشید.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری به بیانات امام خمینی (ره) درباره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: امام درباره رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند او همانند خورشیدی درخشان در میان دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی می‌درخشد، او از جمله افراد نادری است که چون خورشید روشنی می‌دهد.

وی افزود: امام خمینی (ره) درباره رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند شما اگر گمان کنید یک نفر را مثل آقای خامنه‌ای پیدا بکنید که بنای قلبی‌اش این باشد که به این ملت خدمت کند با ویژگی‌هایی که بیان می‌کنند پیدا نخواهید کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این نشان می‌دهد که کار آن روز مجلس خبرگان در میان ماتم، غصه و اندوه از دست دادن امام راحل توانست با انگشت اشاره‌‌ امام فرد مناسب را انتخاب کرده و به جامعه معرفی کند خاطرنشان کرد: تمام اقشار ملت نیز بلافاصله این امامت و ولایت را پذیرفتند و شهر به شهر برای تجدید بیعت با رهبر حرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه تا امروز خدای متعال این نعمت بزرگ را به ما ارزانی داشته است تأکید کرد: باید قدر این نعمت را دانست زیرا اگر رهبری شایسته بالای سر این ملت نبود آن زمان می‌دیدید که چه بر سر این ملت آمده و چه معضلات و مشکلاتی گریبان این ملت را گرفته بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها