کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی در موازات هم هستند

عبدی خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی به موازات هم بوده و مسئولان به جای طفره رفتن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری را عملی سازند تا اشتغال و تولید مشکلاتش حل شود.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۱۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

بیژن عبدی کارشناس اقتصادی و دکترای اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به دغدغه رهبری در خصوص اشتغال اظهار داشت: حل معضل بیکاری چند راه حل دارد و اولین راهکار راه اندازی صنایع نیمه کاره با ظرفیت کامل است.

وی افزود: راه اندازی صنایع نیمه کاره منوط به چند شرط بوده باید با تامین نقدینگی و وام ارزان هزینه تولید را کاهش داده چرا که اگرهزینه تولید گران باشد قدرت خرید در جامعه کاهش یافته در حالیکه باید بازاری برای تولید باشد.

 عبدی گفت: حل معضل بیکاری مستلزم سیاست کنترل و نظارت واردات کالاست صنایع سازنده واگون، ریل صنعتی، کشتی سازی، وسایل حفاری و دکل سازی مشتری اول و آخرشان دستگاههای دولتی هستند اگر آنها سفارش ندهند بسیاری از صنایع عملا ورشکست می شوند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دستگاه های دولتی به جای اظهار علاقه و شتاب در قراردادها نگرش شان را تغییردهند خاطرنشان کرد: لازمه حمایت و فعال کردن بخش تولید استفاده از نیروهای متخصص داخلی است پروژه های تکمیلی زنجیره های مکمل هر صنعت باید با سیاست های حمایتی دولت شکل بگیرد تا نیروهای متخصص عملا به کار گرفته شوند.

 وی با بیان اینکه مسئولان به جای حمایت از تولید با واردات کالا به تولید ضربه نزنند افزود: صنعت تولید مثل زنجیره به هم پیوسته بوده شبکه بانکی و نحوه اعتبارات باید اصلاح شود که با سیاست و الفاظ این موضوع حل نمی شود.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: باید به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به برنامه ششم توسعه توجه کرد ایشان حدود 83 مورد سیاست ابلاغ کردند که محورهای کلی بوده و دولت باید برنامه ششم توسعه را بر اساس آن تنظیم کند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید ابلاغ مقام معظم رهبری را ملاک برنامه ششم توسعه قرار گیرد افزود: در برنامه ششم توسعه ایجاد، تقویت و مصرف تولید داخلی یکی از راههای میانبر دولت است.

عبدی خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی  به موازات هم بوده و مسئولان به جای طفره رفتن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری را عملی سازند تا اشتغال و تولید مشکلاتش حل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار