معضل بیکاری مدت زمان زیادی دامن کشور ما را گرفته کار به جایی رسیده که مقام معظم رهبری با عظمتش در مورد بیکاری جوانان قلبشان گرفت و اظهار کردند من در مقابل جوانان شرمنده ام بنابراین خیلی زودتر از این مجلس نهم و دولت باید بیکاری را سروسامان می داد تا مسئله اشتغال به اینجا نمی رسید.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۳۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

غلامحسین شیری علی آبادی عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص اشتغال جوانان اظهار داشت: معضل بیکاری مدت زمان زیادی دامن کشور ما را گرفته کار به جایی رسیده که مقام معظم رهبری با عظمتش در مورد بیکاری جوانان قلبشان گرفت و اظهار کردند من در مقابل جوانان شرمنده ام بنابراین خیلی زودتر از این مجلس نهم و دولت باید بیکاری را سروسامان می داد تا مسئله اشتغال  به اینجا نمی رسید.

 وی با بیان اینکه  با افزایش تولید فقط مشکل اشتغال حل می شود و در قالب اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری سال جاری را  اقدام  و عمل نامگذاری کردند و از مسوولین خواستند تولید باید افزایش پیدا کند وقتی  تولید افزایش پیداکرد مسلما برای تولید کارگر،  مهندس و سرمایه گذار لازم است و از طریق افزایش تولید جوانان به اشتغال می رسند.

شیری علی آبادی گفت: از محسنات دیگر افزایش تولید بی نیازی از واردات است بعد از گذشت سالها  از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از کالاها ی از خارج وارد شده و اگر در داخل کشور تولید شود بی نیاز از کشورهای دیگر شده و دشمنان این همه حربه و تحریم مقابل ما علم نمی کند .

وی خاطرنشان کرد:  بنابراین افزایش تولید موجب بی نیاز ی شده تا به خودکفایی برسیم از طریق افزایش تولید به بازارهای جهانی ورود کرده بازارهای نفتی ما اگر به جایی برسد که از نفت بی نیاز شویم بسیاری از مشکلات دیگر تورم و بیکاری حل خواهد شد.

شیری علی آبادی افزود: یکی دیگر از عواملی که موجب ایجاد اشتغال برای  جوانان شده جلوگیری از قاچاق است بسیاری از کالاها ی قاچاق که کانتینر کانتینر به کشور وارد می شود اگر جلوی این قاچاق گرفته شود کارخانه ها راه اندازی شده  و به افزایش تولیدات می افزایند وجوانان جدب می شوند.

این عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مصرف کالای داخلی موجب ایجاد اشتغال شده و اگر مردم به کالای داخل اکتفا کنند زمینه اشتغال برای جوانان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد:  توجه بیشتر به روستاها یکی از عوامل رفع بیکاری است  در هرمنطقه به موازات پتانسیل های موجود جوانان را در منطقه خودشان به اشتغال برسانیم نه اینکه در تهران و شهرهای بزرگ جمع شوند هجوم جوانان به شهرها یک معضل اجتماعی پدید می آورد  بنابراین اگر بخواهیم لبیک بگوییم مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان دهم فرمودند ابتدا باید از تولیدات کشاورزی از روستاها اشتغال جوانان را فراهم کرد.

شیری علی آبادی تصریح کرد: افراد دارای 25 سال در روستاها بیمه شوند تا  به آینده شان امیدوار شده مستمری دریافت کنند به شهرها هجوم نمی آورند یکی دیگر از مسائلی که به اشتغال کمک می کند  روستاییان را بیمه کرده تا ساکن دائمی روستا شوند اقتصاد ، فرهنگ ، استقلال و مرزبانی در روستاست  که با همایش سرزمینی و شهرهای بزرگ بهتر است.

ارسال نظرات