انصاری گفت : شهرستان خنداب با هفتاد و پنج هزار نفر جمعیت و وجود مدال آوران در زمینه ورزش های توپی و رزمی، با محدودیت و کمبودهایی در زیرساخت های ورزشی مواجه است و جوانان این منطقه امکانات مناسب برای تمرین و باروری استعدادهای ورزشی خود را ندارند.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۴۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

خنداب یکی از شهرستان‌های تازه‌ تاسیس استان مرکزی است که در سال ۱۳۸۶ با ابلاغ مصوبه کمیسیون سیاسی دفاعی هیات دولت، از بخش به شهرستان ارتقاء یافت.

این منطقه با 75 هزار نفر جمعیت و دارا بودن استعدادهای ویژه کشاورزی، گردشگری و استقرار تاسیسات آب سنگین از نظر امکان های ورزشی و فرهنگی برای توسعه ورزش های قهرمانی و امکانات سرگرمی و ورزش مردم و جوانان با معضلاتی مواجه است.

در حال حاضر دو سالن ورزش های توپی و سه سالن ورزش های رزمی در این شهرستان وجود دارد و دو زمین چمن در خنداب و جاورسیان، استخر خنداب و سالن ورزشی بانوان این شهرستان در حال ساخت است که به دلیل کمبود اعتبار، بهره برداری از آن ها به درازا کشیده است.

به عقیده برخی از مسئولان خنداب، این شهرستان در زمینه های ورزشی استعدادهای های درخشانی دارد و در صورت فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم می تواند تحول بزرگی را در وضعیت ورزشی و فرهنگی این خطه ایجاد کند.

آنان معتقدند: کاستی های زیرساختی ورزشی موجب می شود بستر اجرای برنامه های پرورشی و استعدادیابی ورزشی به صورت مناسب فراهم نباشد و این حوزه مهم به حاشیه کشانده می شود.

حبیب انصاری رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خنداب گفت: سرانه ورزشی این شهرستان 46 سانتیمتر است که با سرانه ورزشی 90 سانتیمتر متری استان مرکزی و یک متری کشور فاصله زیادی دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی برخی از فضاهای ورزشی شهرستان خنداب شامل سالن ورزشی بانوان، زمین چمن و سالن ورزشی ده چال جاورسیان و زمین چمن خنداب از سال ها قبل آغاز شده که به دلیل تنگنای مالی بهره برداری از آنها به تاخیر افتاده است.

انصاری ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها، سرانه فضای ورزشی در خنداب به 75 سانتیمتر مربع افزایش می یابد.

رییس اداره ورزش وجوانان خنداب بیان کرد: 22 هیات ورزشی از جمله در رشته های دومیدانی، همگانی، فوتبال، ورزش های بومی محلی، والیبال، کاراته، کنگ فو، جودو، ورزش های رزمی و هیات های تنیس روی میز و کوهنوری بانوان در این شهرستان فعالیت دارند.

انصاری گفت: این شهرستان با وجود کمبودهایی که در بخش ورزش دارد، توانسته در رشته های رزمی شامل کاراته و کنگ فو و ورزش های توپی شامل فوتبال و فوتسال دستاوردهایی را کسب کند و جزو شهرستان های برتر استان قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد و توسعه فضای ورزشی علاوه بر اینکه دسترسی به این فضاها و اماکن سرگرمی را برای ورزشکاران و جوانان به همراه دارد، می تواند زمینه رشد و توسعه ورزش های همگانی، قهرمانی و حرفه ای را برای شهرستان رقم زده و آسیب های اجتماعی را در بین افراد جامعه کاهش دهد.

رییس اداره ورزش وجوانان خنداب ادامه داد: این شهرستان با دارابودن فضاهای ورزشی مناسب می تواند میزبانی برخی رقابتهای حرفه ای و قهرمانی استانی را برعهده گرفته و با بهره گیری از تجربه ورزشکاران حرفه ای زمینه رشد و پیشرفت برای ورزش و ورزشکاران شهرستان فراهم می شود.

وی، کمبود اعتبار را مهمترین سد در راه توسعه فضای ورزشی در شهرستان خنداب عنوان کرد و گفت: مسئولان شهرستانی و استانی برای ارتقاء جایگاه ورزشی و حضور هرچه بیشتر ورزشکاران شهرستان خنداب در سطح ملی و بین المللی به تامین اعتبار برای بهبود و رفع کمبودها و نیازهای ورزشی شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

انصاری گفت:نبود حامی مالی به دلیل اینکه خنداب شهرستانی صنعتی نیست معضلی اساسی است و نیاز است تا با نگاه فرابخشی صنایع بزرگ استان در تکمیل طرح های ورزشی منطقه مشارکت کنند.

فرماندار شهرستان خنداب نیز در این خصوص گفت: شش مرکز ورزشی سرپوشیده در این شهرستان وجود دارد که عملیات اجرایی بیشتر آنها در دولت های قبلی آغاز شده و در زمره طرح های نمیه کاره هستند.

حمید غیاثی اظهار کرد: سالن ورزشی بانوان خنداب یکی از این طرح هاست که زمین آن در دولت های قبلی تحویل شد و با پیشرفت فیزیکی کمتر از 10 درصد در دولت یازدهم تحویل گرفته شده و درحال حاضر نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: زمین چمن شهرستان خنداب با پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد تحویل گرفته شد و هم اکنون تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

فرماندار شهرستان خنداب بیان کرد:با وجود مشکل های مالی و تخصیص 570 میلیون ریال از سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده در سال گذشته، برای بهبود وضعیت بخش ورزش این شهرستان اقدام هایی از جمله تعمیر کف پوش و روشنایی سالن جاورسیان و خنداب، نرده کشی و کابل کشی زمین چمن جاورسیان انجام شده است.

غیاثی گفت: 45 اعزام ورزشکار از شهرستان خنداب به مسابقات کشوری و استانی، کسب رتبه نهم استانی در زمینه ورزشی، اجرای 500 برنامه فرهنگی و ورزشی، سازماندهی یک هزار و 200 ورزشکار در شهرستان، اجرای 10 همایش پیاده روی، ایجاد 40 شورای ورزشی در روستاها، ایجاد چهار هیات ورزشی جدید، ایجاد سه رشته برای بانوان دنبال شده است.

وی، توسعه و اجرای هر چه بیشتر مباحث فرهنگی در شهرستان خنداب، ساماندهی امور جوانان، بهره گیری از ظرفیت افراد صاحب نظر در مباحث فرهنگی و ورزشی را از جمله اولویت های فرمانداری خنداب در سال جاری عنوان کرد.

فرماندار شهرستان خنداب افزود: بهره برداری از سالن ورزشی بانوان در صورت تامین اعتبار، تجهیز زمین چمن خنداب و جاورسیان با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان از دیگر اولویت های این فرمانداری برای افزایش سرانه ورزشی شهرستان خنداب در سال جاری است.

هم اکنون یک هزار و 200 نفر به صورت سازماندهی شده در رشته های ورزشی مختلف در شهرستان خنداب فعال هستند.















منبع : ایرنا
ارسال نظرات