خبرهای داغ:
مدیریت حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: انفاق از مهمترین اعمال نیک و پسندیده در ماه مبارک رمضان است که به آن بسیار سفارش شده است.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۶۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه علمیه استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در ارتباط با فضائل ماه مبارک رمضان و اهمیت انجام برخی کار ها را در این ماه گفت: ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداوند است و فضایل بی شماری را در دل خود جای داده است تا جایی که نفس کشیدن و خوابیدن فرد روزه دار در این ماه عبادت است.

وی تاکید کرد: بهره بردن از ماه رمضان به آسانی میسر خواهد بود به شرط آنکه انسان حقی از مردم بر گردن خود نداشته باشد.

این مسئول ادامه داد: از مهمترین پیش نیاز ها برای ورود به این ماه تصفیه حساب و کسب رضایت مردم می باشد، تلاش کنیم که دینی از دیگری به گردم ما نباشد و حق همه خصوصا همسر، فرزند و همسایه را ادا کنیم و پیش از ورود به این ماه حساب های خود را از هر گونه دینی مبرا سازیم.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به مهمترین کارهایی که در این ماه توصیه شده است عنوان کرد: مهمترین و برترین کار ها در این ماه خوش قلبی و خیر خواهی برای همه مسلمانان و مردم می باشد.

وی افزود: در دعاهای این ماه می بینیم که خداوند تمامی خوبی‌ها و نیکی‌ها را برای روزه داران خود می‌خواهد، قلب آدمی باید برای همه ابنا بشر مهربان باشد و در این ماه به صورت ویژه این خصوصیت باید پررنگ تر نیز باشد و اینکه در دعا کردن نباید خود خواه بود.

مدیریت حوزه علمیه قزوین تبیین کرد: احسان و انفاق از اعمال مهمی است که در این ماه به آن سفارش بسیار شده است، کمک کردن به افراد از هر طریق ممکن بسیار نیکو و توصیه شده چرا که در بسیاری موارد کمک تنها مالی نیست و راهنمایی و مشورت دادن نیز مورد اهمیت قرار دارد.

وی اضافه کرد: افطاری دادن نیز بسیار توصیه شده است اما نه به سبکی که این روزها شاهد آن هستیم، افطاری باید ساده باشد و تا حد ممکن فقرا و نیاز مندان را در کنار ارحام در بر بگیرد.

حجت الاسلام عباسی در بخش پایانی سخنانش به مهمترین برنامه های حوزه علمیه در ماه مبارک رمضان اشاره، عنوان کرد: مهمترین فعالیت حوزه در این ماه اعزام مبلغین به بخش ها و روستاها  و نیز برگزاری محافل انس با قران کریم و برگزاری سخنرانی ها می باشد.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها