فرمانده انتظامی آمل هشدار داد:

برخورد قانونی با مظاهر روزه خواری

فرمانده انتظامی آمل گفت:هرگونه اعمال و رفتاری که دلالت بر تظاهر به روزه خواری و مستند به ماده 638 قانون مجازات اسلامی جرم است.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۹۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،فرمانده انتظامی آمل با اشاره به گردشگرپذیر بودن آمل، از هموطنانی که به دلیل مسافرت، بیماری و یا هر علت دیگری قادر به گرفتن روزه نیستند تقاضا می شود از هرگونه اعمال و رفتاری که دلالت بر تظاهر به روزه خواری و مستند به ماده 638 قانون مجازات اسلامی جرم است، پرهیز کنند.

سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم افزود: مسافران ضمن احترام به حقوق سایرین، حتما از اماکن پذیرایی بین راهی استفاده کرده و از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری ها و یا کنار جاده ها و تفرجگاه ها و سطح معابر خودداری کنند.

گنجیان مقدم با تاکید بر اینکه متصدیان واحدهای صنفی نیز در این ماه پرخیر و برکت باید به چند نکته مهم توجه داشته باشند، افزود: در این ماه واحدهای پذیرایی مستقر در شهرها به هیچ وجه حق فعالیت در طول روز از اذان صبح تا غروب آفتاب را ندارند.

فرمانده انتظامی آمل گفت: همچنین واحدهای مجاز به فعالیت، می‌بایست نسبت به پوشش نمای خارجی مکان در حد متعارف اقدام کرده و به شکلی که نمای درونی آنها از بیرون قابل رویت نباشد.

وی با بیان اینکه بدیهی است دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با آن دسته از افراد یا صنوفی که حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند و نسبت به شعائر دینی و مذهبی بی‌توجهی کنند حسب وظیفه مستند به ماده 638 قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی خواهد کرد، افزود: مراکز خدمات پذیرایی خارج از محدود شهر (رستوران ها، قهوه خانه ها و غیره) که در ماه رمضان قصد ارایه خدمات به مسافران را دارند باید از مبادی ذی ربط( اتحادیه مربوط به سازمان میراق فرهنگی و گردشگری و نیروی انتظامی) مجوز لازم را اخذ کنند.

گنجیان‌مقدم از شهروندان خواستار شد تا هرگونه حرمت شکنی بخصوص تظاهر به روزه خواری در مجامع عمومی را از طریق تلفن 110 به نیروی انتظامی منعکس کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار