خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق(ع) آبیک:

یکی از راه های کسب فیض در ماه رمضان مطهر بودن است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق(ع) آبیک بیان کرد: یکی از راه های کسب فیض در ماه مبارک رمضان مطهر بودن است.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۹۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،حجت الاسلام محمد پنجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک صبح امروز در افتتاحییه برنامه های ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که به ماه بهار عبادت معروف است و ماه بازگشت به خویشتن و فطرت پاک است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم افزود: به فرموده پیامبر در ماه مبارک رمضان درهای جهنم بسته و در های بهشت گشوده هست و منادی هر روز و شب ندا می دهد که آیا توبه کننده ای هست که بپذیریم.

این مسئول با اشاره به اسماء دیگر ماه رمضان گفت: یکی دیگر از اسامی این ماه عید اولیاالله می باشد و اولیاءالله کسانی هستند که رضایت خداوند در نظر آنها است و بین آن ها و خداوند متعال هیچ حجاب مادی وجود ندارد چرا که  اگر این حجاب ها نبود ما هم می توانستیم عظمت این ماه را درک کنیم.

وی تصریح کرد: انسان هایی که از ماه رمضان فقط  نخوردن را فهمیدن از حجاب های این ماه گذر نکرده است و درروایات داریم که اگر بندگان عظمت ماه رمضان را درک می کردند آرزو می کردند که ماه رمضان یک سال باشد .

این مقام مسئول اذعان کرد: ماه مبارک رمضان با قرآن شباهت عجیبی دارد و در روایات وارد شده است که در این ماه هر چقدر با قرآن ارتباط بر قرار کنید عبادت کرده است و درباره ما رمضان نیز همین ارتباط وجود دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق(ع) آبیک بیان کرد: اگر کسی می‌خواهد ماه رمضان را درک کند باید پله پله این راه را طی کند و شروطی را برای قبل از رسیدن و در طول و بعد از ماه مبارک انجام دهد

وی با اشاره به شروط درک ماه رمضان متذکر شد: یکی از شرایط درک ماه مبارک رمضان کسب طهارت قبل از فرا رسیدن آن است که هم طهارت باطنی و هم طهارت ظاهری مورد نظر است  که باید انسان کینه و سوظن به دیگران را کنار بگذارد و یکی از راه های کسب فیض در ماه مبارک رمضان مطهر بودن است.

پنجی با اشاره به دومین شرط درک ماه رمضان تصریح کرد: دومین شرط درک ماه رمضان معرفت است و هرچقدر معرفت انسان بیشتر باشد توشه و بهره اش بیشتر می شود که شکم بارگی از موانع دست یابی به معرفت است و گرفتن اذن ورود از امام زمان(عج) سومین شرط می‌باشد و اگر ما به یاد امام زمان بودیم توفیق درک این ماه را خواهیم داشت.

وی در خاتمه با اشاره به اخرین شرط درک ماه رمضان خاطرنشان کرد: شرط اخرسعی در حفظ این توشه می‌باشد و باید مراقبت از اعمال داشته باشم و تنها نخوردن نباشد بلکه باید در این مسیر مراقبت و مجاهده داشته باشیم.

 

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها