"هیچ کارشناسی نمی‌پذیرد که آب دریای مازندران به هر جایی منتقل شود تنوع زیستی دریای مازندران، افزایش شوری آب، کاهش سطح آب و خشکی میانکاله را به همراه دارد."
کد خبر: ۸۶۹۱۴۶۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، چندسالی ست موضوع انتقال آب دریای  مازندران یه یک موضوع درام خبری در مازندران تبدیل شده است. موضوعی که با واکنش های گسترده مردمی و بیشتر مسئولان همراه بود و اعتراضات به این تصمیم دولت همچنان ادامه دارد.

باتوجه به اینکه انتقال آب دریای مازندران به استان کویری باید با مجوز محط زیست صورت بگیرد در این همین رابطه ناصر مهردادی شب گذشته به مناسبت هفته محیط‌ زیست در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دو مسئله کارشناسی و مدیریتی مطرح است هیچ کارشناسی نمی‌پذیرد که آب دریای مازندران به هر جایی منتقل شود تنوع زیستی دریای خزر، افزایش شوری آب، کاهش سطح آب و خشکی میانکاله را به همراه دارد.

این مسؤول افزود: در حال حاضر وقتی دریای خزر با حدود یک متر کاهش آب مواجه است برای میانکاله ابراز نگرانی می‌کنیم در بحث کارشناسی انتقال آب دریای مازندران به سمنان توجیه درستی ارائه ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران تصریح کرد: علاوه بر این در این مسیر جنگل‌های ممنوع‌القطع، به صرفه نبودن قیمت تصفیه آب و چالش‌های اجتماعی را در بر دارد.


انتهای پیام/ع

ارسال نظرات
پر بیننده ها