آیت‌الله میرباقری:

استمرار در خواندن دعای سحر افق‌های جدیدی به روی انسان باز می‌کند

آیت‌الله سیدمهدی میرباقری می‌گوید که اگر کسی سی شب ماه رمضان دعای ابوحمزه خواند، کم‌کم فضاهای جدیدی به رویش باز می‌شود و به وسعت عالم پی می‌برد، در نهایت به چیزهایی پی می‌برد که تاکنون از آنها غافل بوده است.
کد خبر: ۸۶۹۱۵۳۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در صفحه مجازی خود به مناسبت ماه مبارک رمضان بر اساس سخنرانی اخیرش در اولین شب ماه مبارک رمضان در مسجد ارک تهران نوشت‌: سی شب ماه رمضان سحرها بلند شوید و ابوحمزه بخوانید.

اگر کسی سی شب ابوحمزه خواند و سر این سفره نشست، کم کم فضاهای جدیدی به رویش باز می‌شود، کم کم با عوالم دیگری رفیق می‌شود، می‌فهمد چه نیازهایی وجود دارد و چه وسعتی در این عالم است و چه سیرهایی برای انسان می‌تواند وجود داشته باشد.

می‌فهمد چه خطراتی او را تهدید می‌کند و چه عیوبی در او هست که از آنها غافل بوده است.

موانع انسان، عیوب انسان، رحمت‌های خدا، وسعت عوالم،‌ وسع اضطرارها و مسیر طولانی پیش روی ما، در دعاهای سحر ماه رمضان (مثل دعای ابوحمزه) وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این متن می‌نویسد: رسیدن به ماه رمضان فرصت مجددی است از سوی خداوند متعال تا دوباره زنده باشیم و آن را درک کنیم و باید سپاسگزار این نعمت باشیم و بهترین روش شکر، صرف کردن همه این زمان برای خداوند است.

علت این است که صرف کردن این زمان برای خدا به معنی صرف نکردن آن برای غیر خداوند است و این کفران نعمت است در واقع شاکرین کسانی هستند که داد و ستدشان با خداوند است و در بازار دنیا با غیر خدا کاری ندارند و نه از غیر خدا چیزی می‌گیرند و نه چیزی را پس می‌دهند.

ان‌شاءالله در پایان ماه رمضان ما نیز جزء شاکرین باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار