خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با انتقاد از اینکه قرآن در جامعه تشریفاتی شده است گفت: آنچه در تلاوت، عمل و تدبر است فاصله زیادی را نشان می‌دهد،‌ باید آموزش و انس با قرآن جدی گرفته شود و جامعه به قرآن و عبادت بها دهد.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۰۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ‌‌در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل نمایشگاه دائمی قم، با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی قرآن به جایگاه اصلی خود در جامعه رسیده است، افزود: در کشورهای اسلامی تلاوت‌های زیبایی می‌بینیم اما از طرفی شاهدیم آنچه در تلاوت و آنچه در عمل و تدبر است فاصله زیادی با هم دارند و دچار ظاهرسازی شده است.

امام جمعه قم موضوع سبک زندگی مورد نظر مقام معظم رهبری را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: دو رکن اصلی ایجاد و پیاده‌سازی سبک زندگی در جامعه قرآن و عترت است؛ این دو مکمل یکدیگرند و هرکجا در عظمت یکی از آن‌ها می‌گوییم نمی‌توانیم از بزرگی دیگری سخن به میان نیاوریم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امام خمینی(ره)، زمانی که ماه مبارک رمضان فرا می‌رسید چند دوره قرآن را ختم می‌کرد و تمام جلسات خود را تعطیل می‌کرد تا بتواند از این ماه حداکثر استفاده را ببرد.

وی به اهمیت نمایشگاه قرآن و تاثیرات آن در جامعه اشاره کرد و گفت: این فرهنگ باید در ادارات، بازار، دانشگاه‌ها و مراکز علمی دینی نهادینه شود و مردم قم و شهرهای دیگر می‌توانند از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند.
ارسال نظرات