خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه رمضان، گفت: طرح ضیافت الهی در امام‌زادگان سیدمحمد(ع) و سید ابراهیم(ع) و همچنین در برخی از مساجد شاخص این شهرستان از جمله مسجد جامع، آقا محمدتقی، خاتم‌الانبیا(ص)، جامع پهرآباد و صاحب‌الزمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۰۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام فریدون مطهر، افزود: در امام‌‌زاده سید محمد(ع) از ساعت 12 تا اذان ظهر برنامه‌هایی از جمله ترتیل یک جز از قرآن کریم، برگزاری نماز جماعت و سخنرانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در امام‌زاده سیدابراهیم(ع) نیز نماز ظهر به صورت جماعت برگزار شده و ترتیل‌خوانی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این امام‌زاده دور از شهرستان است، نماز مغرب به‌صورت جماعت نبوده و تنها در شب‌های قدر در این مکان آئین شبانه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مطهری، سخنرانی روحانیان، ختم قرآن، برپایی نمازهای یومیه و ادعیه‌خوانی، جلسه‌های تفسیر و ترتیل‌خوانی قرآن و نمایشگاه‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌های این اداره در بقاع متبرکه برای ماه رمضان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: آیین ختم قرآن و ترتیل‌خوانی نیز برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی، از ساعت 12 هر روز در این امام‌زادگان و مساجد برگزار شده و هر روز نیز یک جزء از کلام‌الله مجید تلاوت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، با تاکید به اینکه این طرح از آغاز ماه رمضان تا پایان آن اجرا شده و شرکت در این طرح نیز برای عموم مردم آزاد است، ادامه داد: همچنین در پایان ماه رمضان نیز آیین ختم قرآن با حضور قاریان و فعالان قرآنی در این شهرستان برگزار می‌شود.

طرح ضیافت الهی شش سال است که در سطح استان برگزار می‌شود و در سال گذشته نیز نزدیک 12 هزار نفر از مردم مراغه از اثرات معنوی این طرح بهره‌مند شدند.

ارسال نظرات