راه اندازی سه پروژه اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته یک میلیون دلار صنایع دستی به کشورهای حوزه خلیخ فارس، آلمان، آمریکا و کانادا صادرات داشته است.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۷۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری چهارمحال وبختیاری، در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان، گفت: برای تجهیز کارگاه‌ها، تسهیلات بلند مدت تا سقف یک میلیارد ریال در اختیار صنعتگران استان قرار می‌گیرد.

مهرداد رئیسی با بیان اینکه برای حمایت از صنعتگران، آموزش و مشاوره رایگان نیز به این قشر ارائه می شود گفت: سال گذشته 25 میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم به صنعتگران استان پرداخت شد که در این حوزه زمینه اشتغال 480 نفر فراهم شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: در سال گذشته یک‌ میلیون دلار صادرات صنایع دستی به کشورهای حوزه خلیخ فارس، آلمان، آمریکا و کانادا انجام شده که 145هزار دلار آن مربوط به صادارت نمد بوده است.

وی؛ راه‌اندازی کارگاه تولید نمد در بهرام‌آباد، تبدیل حمام قدیمی باباحیدر به سفره‌خانه سنتی و ایجاد مجتمع خاتم در روستای شیخ‌شبان را سه پروژه مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت : 16تا 22 خردادماه به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده است.
ارسال نظرات