استاندار لرستان از برگزاری هفته فرهنگی استان طی مرداد ماه امسال در تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۹۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در مراسم برنامه ریزی این هفته افزود: این یک اقدام اساسی برای سال 95 است که باید تمامی داشته های استان به نمایش گذاشته شود.
وی تاکید کرد: داشته های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری استان به همه معرفی شود تا امکان ورود گردشگران و سرمایه گذاران به این استان بی نظیر فراهم شود.
استاندار لرستان گفت: در این راستا دو همایش بزرگ با موضوعات اقتصادی و فرهنگی همزمان با اختتامیه و افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان و با حضور مسئولان ارشد کشوری برگزار خواهدشد.
بازوند ادامه داد: همایش اقتصادی و توسعه ای برگزار و از معاون اول رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر کشور و رئیس سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد و دارایی برای حضور و سخنرانی دعوت می شود.
وی با بیان اینکه برای همایش فرهنگی و اجتماعی نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دعوت می شود، افزود: برای هریک از این همایش ها میهمانان شناخته شده ای با هدف جذب فعالیت های فرهنگی، و اقتصادی آنان در استان نیز حضور خواهند داشت.
استاندار لرستان اظهار کرد: باید این قابلیت ایجاد شود میل سرمایه گذاری در استان افزایش یابد و نمایشگاه معرفی توانمندی های استان نیز با کیفیت در خور مردم لرستان برپا شود.
بازوند با تاکید بر پخش زنده برخی مراسم هفته فرهنگی لرستا توسط شبکه استانی افلاک، گفت: حضور پررنگ بخش خصوصی و شرکت های توانمند از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اجرای 30 تا 40 هزار میلیارد ریال طرح در لرستان، نیز ضروری است.
وی همچنین ادامه داد: شهرداری های 22 گانه تهران نیز باید لرستان را در امر تبلغیات یاری کرده و هر یک دست کم 600 بنر برای اطلاع رسانی هفته فرهنگی لرستان نصب کنند.
استاندار لرستان گفت: نتیجه برگزاری این رویداد فرهنگی و اثرات معرفی استان، نوروز 96 قابل ارزیابی است .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: توجه به اقتصاد هنرو اقتصاد فرهنگ از اهداف مهم این وزارتخانه است.
حجت الاسلام حمیدرضا حنان افزود: بر اساس آمار منتشر شده در سال 91- 92 میزان درآمد اقتصاد هنر در دنیا بیش از درآمد صنعت خودروسازی بوده که در ایران نیز این ظرفیت وجود دارد.
وی ادامه داد: هنرمندان و فعالان فرهنگی بسیاری نیز در لرستان وجود دارد که برگزاری هفته فرهنگی استان در تهران فرصت مناسبی برای معرفی آثار این افراد و جذب سرمایه گذاران فرهنگی است.
ایرنا
منبع: ایبنا
ارسال نظرات